Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

85
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

34
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مروری بر آموزش بالینی ایمنی بیمار و پیشگیری از خطا در دانشجویان مامایی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 1

چکیده

 مقدمه: اهمیت پیشگیری از خطاهای پزشکی در مراقبت های بهداشتی و درمانی در حال حاضر تا بدان پایه است که امروزه کیفیت خدمات سلامت را ارایه ی "بدون خطای" خدمت, در زمان مناسب, توسط فرد مناسب و با استفاده از کم ترین منابع می دانند. این مطالعه با هدف مروری بر آموزش بالینی ایمنی بیمار و پیشگیری از خطا در دانشجویان مامایی انجام شد. روش ها: این مطالعه به شکل مروری (Narrative) و با استفاده از جستجو در پایگاه های اطلاعاتی فارسی شامل SID, Iranmedex, Irandoc و Magiran با کمک کلید واژه هایی شامل خطا, خطر, مامایی, آموزش, بالینی و همچنین پایگاه های اطلاعاتی لاتین شامل Pubmed, Google Scholar, Erice, Science direct با کلید واژه های Error, risk, midwifery, Education, clinical انجام گرفت. مقالاتی وارد مطالعه شدند که در بازه زمانی 2000 تا 2020 به زبان فارسی یا انگلیسی منتشر شده و در زمینه آموزش بالینی خطا در مامایی بودند. مطالعات کمی و کیفی که از لحاظ محتوا با هدف مطالعه حاضر قرابت داشت, انتخاب و مورد بررسی قرار گرفت. نتایج: در ابتدا 2704 مقاله یافت شد, پس از بررسی اولیه تعداد 194 مقاله به طور کامل بررسی شد و از این میان 11 مقاله مرتبط وارد مطالعه شدند و مورد نقد و بررسی قرار گرفت. نتایج در چند بخش به صورت تعریف خطا و انواع راه کارهای آموزش بالینی خطا شامل برقراری ارتباط مناسب با تاکید بر مهارت های ارتباطی, گزارش خطا و یادگیری از خطاها, آموزش کار تیمی به فراگیران, مراقبت های مبتنی بر شواهد, آموزش مبتنی بر انفورماتیک و وب ارایه گردید. طبق نتایج مطالعات آموزش مهارت های ارتباطی, کارهای تیمی و یادگیری از خطاها به دانشجویان باعث ارتقای ایمنی بیمار می گردد. نتیجه گیری: بر اساس نتایج به دست آمده توصیه می شود مدرسین مامایی جهت افزایش ایمنی بیمار و بهبود مراقبت های مامایی با استفاده از روش های آموزشی فعال از جمله روش های شبیه سازی شده, بحث های گروهی, سناریو محور و مساله محور سعی در دستیابی به این هدف داشته باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسدی، لیلا، و حقانی، فریبا. (1401). مروری بر آموزش بالینی ایمنی بیمار و پیشگیری از خطا در دانشجویان مامایی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 22(1 (پیاپی 85) )، 1-1. SID. https://sid.ir/paper/1126857/fa

    Vancouver: کپی

    اسدی لیلا، حقانی فریبا. مروری بر آموزش بالینی ایمنی بیمار و پیشگیری از خطا در دانشجویان مامایی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1401؛22(1 (پیاپی 85) ):1-1. Available from: https://sid.ir/paper/1126857/fa

    IEEE: کپی

    لیلا اسدی، و فریبا حقانی، “مروری بر آموزش بالینی ایمنی بیمار و پیشگیری از خطا در دانشجویان مامایی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 22، no. 1 (پیاپی 85) ، pp. 1–1، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1126857/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا