مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

19
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

7
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

چالش ها و راه کارهای آموزش در مقطع کارشناسی ارشد پرستاری ایران: یک مرور یکپارچه

صفحات

 صفحه شروع 74 | صفحه پایان 88

چکیده

 مقدمه: توسعه آموزش پرستاری در مقطع تحصیلات تکمیلی و ایجاد تحول در آن نیازمند شناخت فرآیند آموزش, آگاهی از شیوه های نوین اجرای آن, شناخت منابع مادی و امکانات و آگاهی از نقش و وظایف نیروی انسانی است. مطالعه حاضر با هدف بررسی یکپارچه مقالات مرتبط با چالش ها و راه کارهای آموزش در مقطع کارشناسی ارشد پرستاری ایران انجام شد. روش ها: در این مرور یکپارچه توسعه یافته (Integrative review), جستجوی گسترده در پایگاه های اطلاعاتی, نظیر: نمایه نشریات پرستاری ایران (nindex. ir), بانک اطلاعات نشریات کشور (magiran), پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی (SID), پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (IranDOC), پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) و مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری (RICeST) با استفاده از کلمات کلیدی فارسی و انگلیسی مرتبط با هدف مطالعه, از سال 1366 (زمان شروع اولین دوره کارشناسی ارشد پرستاری در ایران) تا آذر 1400 صورت گرفت. نتایج: در مجموع, 10 مقاله از 291 مطالعه مورد بررسی قرار گرفت. چالش های مختلفی در آموزش پرستاری در مقطع کارشناسی ارشد وجود دارد که مربیان پرستاری دنبال راه کارهایی برای برطرف کردن این چالش ها هستند. آموزش پرستاری ارشد در ایران بر اساس اهداف و رسالت مشخص نیست و فارغ التحصیلان از کیفیت کاری خوبی برخوردارنیستند. در دانشگاه های ایران, نقش کارشناسی ارشد پرستاری در جامعه مشخص نیست و تاکنون در این زمینه بازنگری خاصی نشده است. در نهایت, به نظر می رسد دوره کارشناسی ارشد پرستاری درایران بی هدف و بدون توجه به نیاز جامعه درحال اجرا است. نتیجه گیری: تدوین برنامه آموزشی منسجم تیوری و عملی منطبق با نیازهای جامعه می تواند اولین گام در اصلاح برنامه آموزشی پرستاری در مقطع کارشناسی ارشد تلقی گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شریفی، محمدحسام، محسنی زاده، سیدمصطفی، کارخاه، صمد، غضنفری، محمدجواد، اسماعیلی، شقایق، و امامی زیدی، امیر. (1401). چالش ها و راه کارهای آموزش در مقطع کارشناسی ارشد پرستاری ایران: یک مرور یکپارچه. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 22(1 (پیاپی 85) )، 74-88. SID. https://sid.ir/paper/1127293/fa

    Vancouver: کپی

    شریفی محمدحسام، محسنی زاده سیدمصطفی، کارخاه صمد، غضنفری محمدجواد، اسماعیلی شقایق، امامی زیدی امیر. چالش ها و راه کارهای آموزش در مقطع کارشناسی ارشد پرستاری ایران: یک مرور یکپارچه. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1401؛22(1 (پیاپی 85) ):74-88. Available from: https://sid.ir/paper/1127293/fa

    IEEE: کپی

    محمدحسام شریفی، سیدمصطفی محسنی زاده، صمد کارخاه، محمدجواد غضنفری، شقایق اسماعیلی، و امیر امامی زیدی، “چالش ها و راه کارهای آموزش در مقطع کارشناسی ارشد پرستاری ایران: یک مرور یکپارچه،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 22، no. 1 (پیاپی 85) ، pp. 74–88، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1127293/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button