Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

40
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

15
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

یادگیری و رضایت مندی کارورزان ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از ارائه درس ارتوپدی به دو شیوه ی آموزش سنتی و ترکیبی

صفحات

 صفحه شروع 110 | صفحه پایان 119

چکیده

 مقدمه: آموزش پزشکی بالینی به سبب اثرگذاری نهایی در بهبود مراقبت از بیماران و کیفیت خدمات درمانی از اهمیت به سزایی برخوردار است. این مطالعه با هدف مقایسه یادگیری و رضایت مندی کارورزان ارتوپدی دانشگاه علوم اصفهان به دو روش آموزش سنتی و ترکیبی در سال تحصیلی 1397 انجام شد. روش ها: این پژوهش, یک مداخله آموزشی با طرح پس آزمون در سال تحصیلی 1397 بود که روی 106نفر از کارورزان بخش ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان انجام شد. نمونه ها به صورت در دسترس انتخاب و با شیوه متوالی و غیر تصادفی به دو گروه آموزش ترکیبی (مجازی و بالینی) و آموزش سنتی (بالینی) تقسیم شدند. نمرات امتحان آسکی پایان بخش جهت بررسی میزان یادگیری و پرسشنامه محقق ساخته ابزاری جهت سنجش رضایت مندی آموزشی بود. سطح معنا داری کم تر از 05/0 در نظر گرفته شد. نتایج: میانگین و انحراف معیار نمره امتحان آسکی گروه آموزش سنتی (21/2±, 81/17) و گروه آموزش ترکیبی (76/1±, 75/17) واختلاف معنادار نداشت (85/0=P). از نظر نمره کل رضایت مندی آموزشی و زیرگروه های آن شامل توانایی علمی, پویایی و علاقه مندی, تقویت انگیزه و توانایی های علمی دانشجویان, ارتباط بین استاد و دانشجو در بخش و خارج از بخش, سیستم ارزیابی و بازخورد, برنامه ریزی درسی, مسایل اخلاقی و نظم و مقررات آموزشی اختلاف معناداری بین نمره گروه آموزش سنتی (83/24±, 04/116) و گروه آموزش ترکیبی (53/26±, 71/147) دیده شد (001/0 < P). نتیجه گیری: با توجه به نتایج این مطالعه و رضایت مندی کارورزان به نظر می رسد می توان با افزایش کیفیت آموزش مجازی و گسترش آن در رشته های بالینی پزشکی, به هدف نهایی یعنی بهبود کیفیت آموزشی و اثربخشی آن و همچنین ادامه روند آموزشی در بحران هایی مانند پاندمی کووید-19 رسید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اکبری اقدم، حسین، نجیمی، آرش، و زندی اصفهانی، حامد. (1401). یادگیری و رضایت مندی کارورزان ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از ارائه درس ارتوپدی به دو شیوه ی آموزش سنتی و ترکیبی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 22(1 (پیاپی 85) )، 110-119. SID. https://sid.ir/paper/1127296/fa

    Vancouver: کپی

    اکبری اقدم حسین، نجیمی آرش، زندی اصفهانی حامد. یادگیری و رضایت مندی کارورزان ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از ارائه درس ارتوپدی به دو شیوه ی آموزش سنتی و ترکیبی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1401؛22(1 (پیاپی 85) ):110-119. Available from: https://sid.ir/paper/1127296/fa

    IEEE: کپی

    حسین اکبری اقدم، آرش نجیمی، و حامد زندی اصفهانی، “یادگیری و رضایت مندی کارورزان ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از ارائه درس ارتوپدی به دو شیوه ی آموزش سنتی و ترکیبی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 22، no. 1 (پیاپی 85) ، pp. 110–119، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1127296/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا