مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

31
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

17
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتباط رسالت و رضایت شغلی با کیفیت تدریس اعضای هیات علمی در زمان آموزش های مجازی اپیدمی کرونا

صفحات

 صفحه شروع 181 | صفحه پایان 189

چکیده

 مقدمه: داشتن رسالت و رضایت شغلی بالا در اعضای هیات علمی که به عنوان ارکان تعلیم و تربیت هر دانشگاه به حساب می آیند, از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این مطالعه با هدف بررسی میزان رضایت و رسالت شغلی اعضای هیات علمی و همبستگی آن با کیفیت تدریس در زمان آموزش های مجازی اپیدمی کرونا انجام شد. روش ها: دراین مطالعه توصیفی همبستگی 83 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در سال 1399 شرکت نمودند. نمونه ها به صورت در دسترس و از طریق رسانه های اجتماعی با استفاده از دو پرسشنامه ی استاندارد رسالت شغلی دیک (Dick ) و رضایت شغلی مینه سوتا (Minnesota) به صورت آنلاین جمع آوری شد. داده ها با استفاده از آمار توصیفی و آمار استنباطی (آزمون های اسپیرمن وکروسکال والیس) تجزیه و تحلیل شد. نتایج: در این مطالعه میانگین نمره رسالت و رضایت شغلی افراد شرکت کننده به ترتیب 5/13±,56/92 (از مجموع120 نمره) و ±, 9/29 72/64 (از مجموع 95 نمره) به دست آمد. بین رضایت شغلی و کیفیت تدریس همبستگی مثبت معناداری به دست آمد (04/0=p و 23/0r=) در حالی که بین رسالت شغلی با کیفیت تدریس همبستگی معناداری مشاهده نگردید (19/0=p و 28/0-=r) هیچ یک از متغیرهای جنسیت, سابقه خدمت, مرتبه علمی, دارا بودن مسوولیت اجرایی, وضعیت تاهل, نوع استخدام و میزان تحصیلات با رسالت و رضایت شغلی همبستگی معناداری نداشتند. نتیجه گیری: با توجه به نتایج به منظور افزایش کیفیت تدریس لازم است مدیران منابع رضایت و عدم رضایت شغلی اعضای هیات علمی را بخوبی شناسایی و در جهت بهبود آن توجه ویژه داشته باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسدی، فریبا، دشتی، سعید، و آراسته، آزاده. (1401). ارتباط رسالت و رضایت شغلی با کیفیت تدریس اعضای هیات علمی در زمان آموزش های مجازی اپیدمی کرونا. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 22(1 (پیاپی 85) )، 181-189. SID. https://sid.ir/paper/1127307/fa

    Vancouver: کپی

    اسدی فریبا، دشتی سعید، آراسته آزاده. ارتباط رسالت و رضایت شغلی با کیفیت تدریس اعضای هیات علمی در زمان آموزش های مجازی اپیدمی کرونا. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1401؛22(1 (پیاپی 85) ):181-189. Available from: https://sid.ir/paper/1127307/fa

    IEEE: کپی

    فریبا اسدی، سعید دشتی، و آزاده آراسته، “ارتباط رسالت و رضایت شغلی با کیفیت تدریس اعضای هیات علمی در زمان آموزش های مجازی اپیدمی کرونا،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 22، no. 1 (پیاپی 85) ، pp. 181–189، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1127307/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button