مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

60
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

11
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه برنامه آموزشی مرحله فیزیوپاتولوژی به شیوه کورسی و برنامه ملی پزشکی، مورد مطالعه (دانشگاه علوم پزشکی مشهد)

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 39

چکیده

 مقدمه: این مطالعه به منظور مقایسه عملکرد برنامه آموزشی مرحله فیزیوپاتولوژی به شیوه کورسی و برنامه ملی پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده است. روش کار: مطالعه حاضر از نظر روش تحقیق از نوع توصیفی-مقطعی بوده و جامعه آماری مورد مطالعه کلیه دانشجویان ورودی 1396 به تعداد 275 نفر (که تعداد 135 نفر به شیوه کورسی و تعداد 140 نفر نیز به شیوه برنامه ملی پزشکی) می باشند. روش نمونه گیری, سرشماری می باشد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون تی مستقل استفاده شده است. داده های تحقیق با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 23 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. نتایج: بررسی میانگین پاسخ ها نشان می دهد معدل مقطع فیزیوپاتولوژی در گروه برنامه ترمی با شیوه ی کورسی 36/2±99/15 و معدل ترمی با شیوه برنامه ملی پزشکی, 14/1±70/16 به دست آمده است که حاکی از آن است که میانگین معدل ترمی برنامه ملی پزشکی نسبت به برنامه کورسی بالاتر است. نتیجه گیری: با ارزیابی نمرات می توان چنین نتیجه گیری کرد که تغییر برنامه درسی مقطع فیزیوپاتولوژی از برنامه کورسی به برنامه ملی پزشکی, به جهت بهبود نسبی عملکرد تحصیلی دانشجویان که معدل آنها نسبت به برنامه ی کورسی بالاتر شده است می تواند به عنوان رویکرد مناسبی در جهت بهبود روند آموزش پزشکی مد نظر قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button