مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

166
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

19
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کیفیت آموزش بالینی در یک بیمارستان آموزشی دانشگاهی بر اساس استانداردهای آموزش پزشکی عمومی

صفحات

 صفحه شروع 40 | صفحه پایان 48

چکیده

 مقدمه: آموزش بالینی فرایندی است که در آن دانشجویان با حضور بیمار تجربیاتی کسب نموده و ذهن خود را با استفاده از تجربیات و استدلالات منطقی کسب شده برای حل مشکلات بیمار آماده می سازند. ارتقاء کیفیت آموزش بالینی مستلزم بررسی مستمر وضعیت موجود, شناخت نقاط قوت و اصلاح نقاط ضعف است. لذا این مطالعه به منظور تعیین کیفیت آموزش بالینی بخش های مختلف بیمارستان اکبر بر اساس استانداردهای آموزش پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد. روش کار: پژوهش حاضر از نوع استفاده عملی و از حیث روش پردازش و آزمون فرضیه ها اکتشافی است. در این تحقیق از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد این پرسشنامه دارای 30 سوال و 4 بعد می­باشد. پژوهشگر به منظور جمع آوری اطلاعات مورد نیاز و تکمیل پرسش نامه ها از روش پیمایشی و میدانی استفاده کرده است برای تحقیق حاضر با توجه به ویژگی های جامعه آماری, شیوه نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب گردید. در این روش هر یک از مسئولین آموزش بخش یا مدیران یک واحد نمونه هستند. نتایج: میانگین نمره استاندارد آموزشی در بخش های کلینیک سرپایی 433/0, راندهای آموزشی 421/0, گراندراند 61/0, گزارش صبحگاهی 5/0, ژورنال کلاب 85/0 و مهارت های بالینی 9/0که بالاتر از 05/0 است یعنی بین بخش های مختلف در هرکدام از برنامه های اموزشی تفاوت معنی دار وجود ندارد و میانگین به تفکیک حیطه های آماده سازی, زمان بندی و اجرا در بخش های مختلف بالینی در بیمارستان اکبر در حد مطلوب می باشد. لذا استاندارهای آموزش بالینی از نظر مدیران گروه و مسئولین بخش ها مطابق با استاندارهای مصوب وزارت اجرا می گردد. نتیجه گیری: این پژوهش نشان داد که کیفیت آموزش بالینی در بیمارستان اکبر در حد نسبتاً مطلوبی قرار دارد. اساتید هیأت علمی با مد نظر قرار دادن استانداردهای آموزش بالینی جهت بهبود کیفیت آموزش تلاش می کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button