مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

98
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

74
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تدوین بسته آموزشی رشدمحور ویژه بزرگسالان 35 تا 45 سال

صفحات

 صفحه شروع 138 | صفحه پایان 148

چکیده

 هدف پژوهش حاضر با هدف تدوین بسته آموزشی رشد محور ویژه بزرگسالان 35 تا 45 سال انجام شد. مواد و روش ها پژوهش حاضر به روش کیفی از نوع تحلیل کیفی متن به روش قراردادی صورت گرفت جامعه پژوهشی شامل کتب و مقالات تخصصی فارسی و انگلیسی در دسترس در حوزه رشد و آموزش بزرگسالان در 20 سال اخیر می باشد. جهت گردآوری اطلاعات در مرحله اول پژوهش جستجوی مقالات در پایگاه های magiran, Noormags Eric, scopos, Elsevier, پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی, ایران داک, علم نت صورت گرفت. واحد نمونه گیری در پژوهش حاضر شامل تمامی لغات و مضامینی است که در حوزه آموزش بزرگسالان, آموزش های شناختی-عاطفی و اجتماعی, آموزش رشد محور, نیازهای آموزشی بزرگسالان, و. . . بود. متون جمع آوری شده با روش تحلیل مضمون, کدگذاری شدند. مضامین اصلی به دست آمده شامل: کشف خود و تحقق آن در زندگی, اتخاذ جهان بینی جدید, بازسازی زندگی, معنابخشی به زندگی, مدیریت مساله ها, نقش گروه دریادگیری بزرگسال و حفظ عاملیت بزرگسال در یادگیری است. یافته ها مضمامین به دست آمده آمده از تحلیل متون نشان می دهد که دو دسته کلی قابل توجه است: 1. مضامینی که می توانند تعیین کننده محتوای بسته آموزشی باشند, مثل: کشف خود و تحقق آن در زندگی, اتخاذ جهان بینی جدید, بازسازی زندگی, معنابخشی به زندگی, مدیریت مساله ها. و دسته دوم مضمامینی که شامل روش اجرای بسته است که شامل نقش گروه دریادگیری بزرگسال و حفظ عاملیت بزرگسال در یادگیری است. نتیجه گیری با توجه به یافته ها آموزش در دوره بزرگسالی مستلزم در نظر گرفتن ویژگیهای رشدی بزرگسالان است و نقش خودتعیین گر بزرگسالان می بایست در نظر گرفته شود:

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    موسایی، رویا، ابوالمعالی الحسینی، خدیجه، و باقری، فریبرز. (1402). تدوین بسته آموزشی رشدمحور ویژه بزرگسالان 35 تا 45 سال. سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت، 7(1 )، 138-148. SID. https://sid.ir/paper/1130933/fa

    Vancouver: کپی

    موسایی رویا، ابوالمعالی الحسینی خدیجه، باقری فریبرز. تدوین بسته آموزشی رشدمحور ویژه بزرگسالان 35 تا 45 سال. سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت[Internet]. 1402؛7(1 ):138-148. Available from: https://sid.ir/paper/1130933/fa

    IEEE: کپی

    رویا موسایی، خدیجه ابوالمعالی الحسینی، و فریبرز باقری، “تدوین بسته آموزشی رشدمحور ویژه بزرگسالان 35 تا 45 سال،” سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت، vol. 7، no. 1 ، pp. 138–148، 1402، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1130933/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button