مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

79
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

442
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش احساس انسجام روانی و تجارب معنوی در پیش بینی کیفیت زندگی در مدرسه دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 47 | صفحه پایان 56

چکیده

 مقدمه و هدف: کیفیت زندگی در مدرسه مفهومی است که بر جنبه های رسمی و غیررسمی مدرسه تاثیر می گذارد و تحت تاثیر عوامل فردی, اجتماع, تجارب افراد و روابط با همسالان قرار دارد, بنابراین هدف مطالعه حاضر بررسی نقش احساس انسجام روانی و تجارب معنوی در پیش بینی کیفیت زندگی در مدرسه دانش آموزان بود. روش کار: پژوهش حاضر توصیفی-همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی دانش آموزان دختر و پسر پایه نهم متوسطه اول آموزش وپرورش ناحیه دو کرج در سال تحصیلی 1401-1400 بودند که نمونه ای به تعداد 291 نفر بر اساس جدول کرجسی و مورگان, به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند؛ و به پرسش نامه های احساس انسجام روانی آنتونسکی (1987), تجارب معنوی آندروود و ترسی (2002) و کیفیت زندگی در مدرسه بورک و اسمیت (1989) پاسخ دادند. برای تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS نسخه 22 و آزمون ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون خطی چندگانه به شیوه همزمان استفاده شد. یافته ها: نتایج نشان داد که همبستگی بین احساس انسجام روانی(616/0=r) و تجارب معنوی(516/0=r) با کیفیت زندگی در مدرسه دانش آموزان مثبت و معنی داری بود(01/0>p), همچنین مولفه های احساس انسجام روانی و تجارب معنوی, توانایی پیش بینی کیفیت زندگی در مدرسه دانش آموزان را داشتند. نتیجه گیری: با توجه به نتایج پژوهش می توان گفت تقویت و توجه بیشتر به احساس انسجام روانی و تجارب معنوی در دانش آموزان, موجب بهبود و افزایش کیفیت زندگی در مدرسه خواهد شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جعفرطباطبایی، تکتم سادات، و کوثری اصفهانی، لیلا. (1402). نقش احساس انسجام روانی و تجارب معنوی در پیش بینی کیفیت زندگی در مدرسه دانش آموزان. مطالعات اسلامی در حوزه سلامت، 7(1 )، 47-56. SID. https://sid.ir/paper/1131948/fa

    Vancouver: کپی

    جعفرطباطبایی تکتم سادات، کوثری اصفهانی لیلا. نقش احساس انسجام روانی و تجارب معنوی در پیش بینی کیفیت زندگی در مدرسه دانش آموزان. مطالعات اسلامی در حوزه سلامت[Internet]. 1402؛7(1 ):47-56. Available from: https://sid.ir/paper/1131948/fa

    IEEE: کپی

    تکتم سادات جعفرطباطبایی، و لیلا کوثری اصفهانی، “نقش احساس انسجام روانی و تجارب معنوی در پیش بینی کیفیت زندگی در مدرسه دانش آموزان،” مطالعات اسلامی در حوزه سلامت، vol. 7، no. 1 ، pp. 47–56، 1402، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1131948/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button