مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

163
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

124
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش تاب آوری و شکرگزاری در پیش بینی سلامت روان شناختی مادران دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری خاص

صفحات

 صفحه شروع 447 | صفحه پایان 453

چکیده

 هدف بررسی عوامل موثر در بهبود سلامت روانشناختی مادران دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری خاص لازم و ضروری است, لذا پژوهش حاضر باهدف تعیین نقش تاب آوری و شکرگزاری در سلامت روانشناختی مادران دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری خاص انجام شد. مواد و روش ها روش پژوهش حاضر توصیفی-همبستگی بود. جامعه پژوهش شامل تمامی مادران دارای دانش آموزان با اختلال یادگیری خاص ناحیه دو شهر بهارستان در سال تحصیلی 1402-1401 تشکیل می دادند که از بین افراد واجد شرایط 120 نفر به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند و به پرسش نامه های تاب آوری کونور و دیویدسون (2003), شکرگزاری گودرزی و همکاران (1393) و سلامت روانشناختی نجاریان و داودی (2001) پاسخ دادند. جهت تحلیل داده ها از آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه با نرم افزار SPSS نسخه 24 استفاده شد. یافته ها نتایج نشان داد بین تاب آوری (57/0-=r), شکرگزاری اخلاقی (58/0-=r), شکرگزاری درونی (63/0-=r), شکرگزاری افعالی (41/0-=r) و شکرگزاری (68/0-=r) با سلامت روان شناختی رابطه منفی معناداری وجود دارد (01/0>p). نتیجه گیری ارتقای تاب آوری و شکرگزاری در مادران دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری خاص, می تواند زمینه ی بهبود سلامت روان شناختی آنان را ایجاد کند

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    جعفری، کاظم، الهی، محمد، سفیدگران، آناهیتا، و یاراحمدی، فائزه. (1402). نقش تاب آوری و شکرگزاری در پیش بینی سلامت روان شناختی مادران دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری خاص. سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت، 7(ویژه نامه )، 447-453. SID. https://sid.ir/paper/1135813/fa

    Vancouver: کپی

    جعفری کاظم، الهی محمد، سفیدگران آناهیتا، یاراحمدی فائزه. نقش تاب آوری و شکرگزاری در پیش بینی سلامت روان شناختی مادران دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری خاص. سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت[Internet]. 1402؛7(ویژه نامه ):447-453. Available from: https://sid.ir/paper/1135813/fa

    IEEE: کپی

    کاظم جعفری، محمد الهی، آناهیتا سفیدگران، و فائزه یاراحمدی، “نقش تاب آوری و شکرگزاری در پیش بینی سلامت روان شناختی مادران دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری خاص،” سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت، vol. 7، no. ویژه نامه ، pp. 447–453، 1402، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1135813/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button