مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

108
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

33
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی ساختار عاملی و اعتباریابی مقیاس ارزیابی رفتار خودکشی نوجوانان در دختران دانش آموز دوره متوسطه دوم شهر کرمان در سال 1400: یک مطالعه توصیفی

صفحات

 صفحه شروع 459 | صفحه پایان 478

چکیده

 زمینه و هدف: اعتبارسنجی مقیاس رفتار خودکشی می تواند به ارزیابی چگونگی و کیفیت رفتار کمک بیشتری نماید. بنابراین, هدف از پژوهش حاضر تعیین ساختار عاملی و اعتباریابی مقیاس ارزیابی رفتار خودکشی نوجوانان در دختران دانش آموز دوره متوسطه دوم شهر کرمان در سال 1400 بود. مواد و روش ها: این پژوهش از نوع توصیفی است. جامعه آماری شامل کلیه دختران دانش آموز دوره متوسطه دوم شهر کرمان در سال 1400 بود. تعداد 682 نفر به عنوان نمونه تعیین شد. نمونه­ها به روش نمونه گیری تصادفی خوشه­ای انتخاب شدند. اطلاعات پژوهش از طریق دو مقیاس ارزیابی رفتار خودکشی نوجوانان و احتمال خودکشی Cull و Gill جمع آوری گردید. برای بررسی روایی و پایایی مقیاس از روش های روایی محتوا, همگرا, روایی سازه, روش های همسانی درونی استفاده گردید. یافته ها: تحلیل عاملی اکتشافی و تأییدی نشان داد که مقیاس ارزیابی رفتار خودکشی نوجوانان از سه عامل تشکیل شده است که در مجموع 88/62 درصد از واریانس رفتار خودکشی را تبیین می کنند. نسبت روایی محتوایی و شاخص روایی محتوایی برای همه سؤالات قابل قبول بود. این پرسش­نامه به همراه مقیاس احتمال خودکشی Cull و Gill اجرا شد که با 16 آیتم از روایی هم­زمان مناسبی برخوردار بود (001/0P<). ضریب آلفای کرونباخ برای کل مقیاس 84/0 و خرده مقیاس­ها در محدوده 87/0 تا 95/0 بود. نتیجه گیری: مقیاس ارزیابی رفتار خودکشی نوجوانان 16-آیتمی دارای پایایی و روایی مناسب برای دختران دانش آموز است. بنابراین, این مقیاس را می­توان برای ارزیابی وضعیت رفتار خودکشی نوجوانان در دختران دانش آموز دوره متوسطه به کار برد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button