Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

684
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

981
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی معنا در زندگی و تحریف های شناختی دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 89 | صفحه پایان 104

چکیده

 هدف: پژوهش حاضر با هدف ارزیابی معنا در زندگی و تحریف های شناختی دانشجویان مؤسسه آموزش عالی آمل در سال 97-1396 انجام شد. روش: این تحقیق با رویکرد روش شناسی کمی در قالب یک طرح علی-مقایسه ای بود. جامعه آماری شامل دانشجویان مؤسسه آموزش عالی آمل در سال تحصیلی 97-1396 بودند. نمونه پژوهش در مرحله اول شامل 141 دانشجوی کارشناسی و کارشناسی ارشد بودند که در مرحله دوم با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس و آزمون غربالگری آمادگی به اعتیاد 100 نفر با توجه به نمره آمادگی به اعتیاد انتخاب و در دو گروه افراد با آمادگی به اعتیاد بالا (45 نفر) و افراد با آمادگی به اعتیاد پایین (55 نفر) مورد بررسی قرار گرفتند. یافته ها: نتایج نشان داد بین دو گروه افراد با آمادگی به اعتیاد بالا و پایین در معنای زندگی, حضور معنا, جست و جوی معنا(0/05>p)و تحریف های شناختی (0/0001>p) تفاوت وجود دارد. بدین معنا که افراد با آمادگی به اعتیاد بالا از معنای زندگی, حضور معنا, جست و جوی معنا پایین تر و تحریف های شناختی بالاتر نسبت به افراد با آمادگی به اعتیاد پایین برخوردار بودند. نتیجه گیری: می توان گفت معنا در زندگی و تحریف های شناختی از متغیرهای مرتبط با آمادگی به اعتیاد در دانشجویان می باشند که باید در پیشگیری و درمان اعتیاد مدنظر باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مسلمان، مهسا، حسینی، عاصفه، و صادقی پور، مریم. (1397). ارزیابی معنا در زندگی و تحریف های شناختی دانشجویان. اعتیاد پژوهی، 12(50 )، 89-104. SID. https://sid.ir/paper/113960/fa

    Vancouver: کپی

    مسلمان مهسا، حسینی عاصفه، صادقی پور مریم. ارزیابی معنا در زندگی و تحریف های شناختی دانشجویان. اعتیاد پژوهی[Internet]. 1397؛12(50 ):89-104. Available from: https://sid.ir/paper/113960/fa

    IEEE: کپی

    مهسا مسلمان، عاصفه حسینی، و مریم صادقی پور، “ارزیابی معنا در زندگی و تحریف های شناختی دانشجویان،” اعتیاد پژوهی، vol. 12، no. 50 ، pp. 89–104، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/113960/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا