مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

710
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

566
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اندازه گیری و مقایسه میزان رضایت بیماران بیمارستان های ولی عصر (عج) و امیراعلم با استفاده از مدل P-C-P

صفحات

 صفحه شروع 42 | صفحه پایان 50

چکیده

 زمینه و هدف: رضایت مندی بیماران در سیستم های بهداشتی از اهمیت بسیاری برخوردار است. انعطاف پذیری و تغییر در سازمان برای پاسخ گویی به نیازهای مراجعان یا مشتریان رمز بقا و توسعه آن ها محسوب می شود به همین دلیل مدل های مختلفی برای سنجش میزان رضایت مشتریان طراحی شده و مورد استفاده قرارگرفته است مدل “P-C-P” یکی از این مدل ها است که با سنجش متغیرهای محوری, هسته ای و پیرامونی از مزیت هایی در مقایسه با مدل های دیگر برخوردار و در این مقاله محور سنجش قرار گرفته است.روش بررسی: این مطالعه از نوع توصیفی, پیمایشی بوده و در سال 1385 انجام شده است. جامعه پژوهش شامل بیماران بیمارستان های امیراعلم و ولی عصر (عج), وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده است. روش نمونه گیری, نمونه در دسترس و حجم نمونه 500 بوده. ابزار مطالعه پرسشنامه ساخته شده بر مبنای مدل  “P-C-P”است که میزان اعتبار آن با روش آلفای کرونباخ, 0.96 بوده و برای تجزیه و تحلیل آماری از آزمون t مستقل استفاده شده است.یافته ها: مقادیر میانگین تعیین شده سه متغیر (در مقیاس 6 تا 1) برای بیمارستان ولی عصر (عج) ویژگی های محوری 4.4596, ویژگی های هسته ای 4.3359 و ویژگی های پیرامونی 4.1080, و برای بیمارستان امیراعلم ویژگی های محوری 4.5700, ویژگی های هسته ای 4.5053 و ویژگی های پیرامونی 4.2111, بود. ویژگی های محوری محصول نهایی یا برونداد حاصل از انجام خدمات هستند. ویژگی های هسته ای فرآیندها و ساختارهایی هستند که مراجعان از طریق آن ها با سازمان تعامل می کنند و ویژگی های پیرامونی عواملی هستند که دریافت خدمت را به امری خوشایند تبدیل می کنند. بر مبنای نتایج آزمون تی, دو بیمارستان تنها از نظر رضایت در بعد ویژگی های هسته ای تفاوت معنی داری (در سطح 0.05) دارند.نتیجه گیری: هر چند میانگین ویژگی های سه گانه در دو بیمارستان بالاتر از میانگین نظری (3.5) است ولی بهبود وضعیت متغیرهای دارای پایین ترین میانگین ها, بویژه درباره ویژگی های پیرامونی توصیه می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زاهدی، سیدمحمد، و مهری، کاظم. (1388). اندازه گیری و مقایسه میزان رضایت بیماران بیمارستان های ولی عصر (عج) و امیراعلم با استفاده از مدل P-C-P. نشریه پرستاری ایران، 22(61)، 42-50. SID. https://sid.ir/paper/114099/fa

    Vancouver: کپی

    زاهدی سیدمحمد، مهری کاظم. اندازه گیری و مقایسه میزان رضایت بیماران بیمارستان های ولی عصر (عج) و امیراعلم با استفاده از مدل P-C-P. نشریه پرستاری ایران[Internet]. 1388؛22(61):42-50. Available from: https://sid.ir/paper/114099/fa

    IEEE: کپی

    سیدمحمد زاهدی، و کاظم مهری، “اندازه گیری و مقایسه میزان رضایت بیماران بیمارستان های ولی عصر (عج) و امیراعلم با استفاده از مدل P-C-P،” نشریه پرستاری ایران، vol. 22، no. 61، pp. 42–50، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/114099/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button