مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

905
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

715
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

درک خودکارآمدی مراقبتی پرستاران بخش های کودکان

صفحات

 صفحه شروع 67 | صفحه پایان 76

چکیده

 زمینه و هدف: پرستاران به عنوان بزرگترین گروه انسانی سازمان های مراقبت بهداشتی و درمانی همواره با چالش حفظ, ارتقاء و ارائه مراقبت با کیفیت, مؤثر و مطمئن روبرو هستند. در میان عوامل مؤثر بر عملکرد پرستاری, انتظار می رود خودکارآمدی بیشترین تأثیر را داشته باشد. با این وجود درک خودکارآمدی مراقبتی پرستاران بخش های کودکان مورد توجه قرار نگرفته و تحقیقی در این زمینه در ایران انجام نشده است. بنابراین مطالعه حاضر با هدف تعیین درک خودکارآمدی مراقبتی پرستاران بخش های کودکان انجام گردید. روش بررسی: در این مطالعه توصیفی– تحلیلی که در سال 1394 انجام شد, 348 پرستار شاغل در بیمارستان های دولتی شهر اصفهان, شهرکرد, شیراز, باغملک و ایذه به صورت در دسترس (آسان) شرکت کردند. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه درک خودکارآمدی مراقبتی پرستاران کودکان بود که در طی یک فرآیند ابزار سازی تدوین گردید. اعتبار همزمان این ابزار با پرسشنامه خودکارآمدی عمومی Sherer (72/0r=), ضریب آلفای کرونباخ ابزار 96/0 و ثبات پرسشنامه از طریق آزمون مجدد 97/0 بدست آمد. تجزیه و تحلیل داده ها ازطریق آمار توصیفی و تحلیلی با استفاده از SPSS نسخه 18 انجام گردید. یافته ها: نتایج نشان داد که درک خودکارآمدی مراقبتی پرستاران کودکان شرکت کننده در این مطالعه خوب بود. بر اساس نتایج بین میانگین درک خودکارآمدی مراقبتی و جنسیت, علاقه پرستاران به کار در بخش کودکان و همچنین رضایت کاری پرستاران از بخش کودکان, ارتباط مثبت و معنی داری وجود داشت (05/0(P<. نتیجه گیری کلی: این بررسی می تواند سرفصل های مورد نیاز برای ارتقای درک خودکارآمدی مراقبتی پرستاران کودکان را مشخص کند و به عنوان راهنما جهت طراحی دوره آموزشی پرستاران بخش های کودکان باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    بهرامی، مسعود، علوی، اعظم، و ضرغام بروجنی، علی. (1397). درک خودکارآمدی مراقبتی پرستاران بخش های کودکان. نشریه پرستاری ایران، 31(112 )، 67-76. SID. https://sid.ir/paper/114128/fa

    Vancouver: کپی

    بهرامی مسعود، علوی اعظم، ضرغام بروجنی علی. درک خودکارآمدی مراقبتی پرستاران بخش های کودکان. نشریه پرستاری ایران[Internet]. 1397؛31(112 ):67-76. Available from: https://sid.ir/paper/114128/fa

    IEEE: کپی

    مسعود بهرامی، اعظم علوی، و علی ضرغام بروجنی، “درک خودکارآمدی مراقبتی پرستاران بخش های کودکان،” نشریه پرستاری ایران، vol. 31، no. 112 ، pp. 67–76، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/114128/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button