مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,226
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,380
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدیریت کنترل درد: دیدگاه بیماران

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 20

چکیده

 زمینه و هدف: رهایی از درد بیماران اساس مراقبت پرستاری است و پیامدی با ارزش از اقدامات پرستاری محسوب می شود. شناسایی مفهوم مدیریت کنترل درد از اهمیت فراوانی برخوردار می باشد. با توجه به این که سالیانه بیش از صدها میلیون نفر در سراسر جهان تحت عمل جراحی قرار می گیرند و درد پس از عمل را تجربه می کنند, لذا درد یکی از بیشترین مشکلات تشخیص داده شده, در بخش های جراحی است. این مطالعه با هدف کاوش و توصیف دیدگاه بیماران درباره مدیریت کنترل درد صورت گرفت.روش بررسی: تحقیق با طراحی کیفی بر روی ده بیمار و چهار همراه بیمار با استفاده از نمونه گیری مبتنی بر هدف انجام شد. داده ها از طریق مصاحبه های نیمه ساختار دار و مشاهدات و یادداشت های در عرصه جمع آوری و به روش تجزیه و تحلیل محتوایی تحلیل شدند. کلیه مصاحبه ها ضبط و پیاده شد و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: در این مقاله از آنالیز داده ها تعدادی درون مایه هایی که حاصل دیدگاه بیماران از مدیریت کنترل درد می باشد استخراج گردید و مورد بحث قرار گرفته که شامل پایش و در دسترس بودن, برخورد انسانی, اطلاع رسانی و آموزش به بیمار, برقراری ارتباط و مشارکت دهی بیمار, در نظر گرفتن کلیت و فردیت بیمار, دوگانگی بین بیان و اکراه از درد بوده است.نتیجه گیری: یافته های این مطالعه که برای شناخت بیشتر از دیدگاه بیماران و نیازهای آن ها از مدیریت کنترل درد است کمک کننده می باشد. این امر به طور غیرمستقیم در طراحی, اجرا و ارزشیابی اقدامات مناسب پرستاری موثرمی باشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رژه، ناهید، احمدی، فضل اله، محمدی، عیسی، کاظم نژاد، انوشیروان، و انوشه، منیره. (1386). مدیریت کنترل درد: دیدگاه بیماران. نشریه پرستاری ایران، 20(52)، 7-20. SID. https://sid.ir/paper/114561/fa

    Vancouver: کپی

    رژه ناهید، احمدی فضل اله، محمدی عیسی، کاظم نژاد انوشیروان، انوشه منیره. مدیریت کنترل درد: دیدگاه بیماران. نشریه پرستاری ایران[Internet]. 1386؛20(52):7-20. Available from: https://sid.ir/paper/114561/fa

    IEEE: کپی

    ناهید رژه، فضل اله احمدی، عیسی محمدی، انوشیروان کاظم نژاد، و منیره انوشه، “مدیریت کنترل درد: دیدگاه بیماران،” نشریه پرستاری ایران، vol. 20، no. 52، pp. 7–20، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/114561/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button