مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,135
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,975
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تجزیه و تحلیل استراتژی های بازاریابی شرکت های خدماتی در دوران رکود

صفحات

 صفحه شروع 117 | صفحه پایان 139

چکیده

 رکود وضعیتی در اقتصاد است که در آن تقاضا برای کالا و خدمات, کاهش پیدا می کند. چنان چه رکود عمق پیدا کند این امر موجب خواهد شد که تعداد ورشکستگی ها و بیکاری افزایش یابد و شرکت های زیادی با مشکل رو به رو شوند. لذا این پژوهش به دنبال شناسایی استراتراتژی هایی است که شرکت ها علیرغم رقابت شدید و شرایط سخت رکود آن را دنبال کرده و توانسته اند به حیات خود ادامه دهند. در این راستا یکی از راه های نائل شدن به هدف فوق, تجزیه و تحلیل استراتژی های بازاریابی در هر کسب و کار است. این پژوهش در نظر دارد تا پس شناسایی عوامل و شاخص های استراتژی بازاریابی در شرکت های کرایه جرثقیل در دوره رکود نسبت به مشخص نمودن تاثیر هر کدام از آنها بر میزان فروش از دید مدیران اقدام نماید. جامعه آماری این تحقیق مدیران شرکت های موفق کرایه جرثقیل در استان تهران می باشند. بر این اساس رابطه عوامل هفت گانه مشهور خدمات )محصول, قیمت, مکان, توزیع, پرسنل, امکانات و دارایی های فیزیکی و فرآیند) با میزان فروش شرکت ها, هر کدام در قالب شاخص هایی و با استفاده از آزمون های تی استیودنت و تحلیل واریانس فریدمن مورد بررسی قرار گرفت. در نهایت ارتباط سایر عوامل به جز عوامل پیشبرد فروش و توزیع با میزان فروش شرکت ها تایید شد. نتیجه دیگر اینکه شرکت های موفق در طی دوره رکود به سمت کاهش فعالیت و کاهش هزینه نرفته اند بلکه از رکود به عنوان فرصت استفاده نموده و استراتژی توسعه و تمایز را مورد استفاده قرار داده اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    حسینی، سیدمحمود، نکویی زاده، مریم، و مخزن قدیمی، مریم. (1390). تجزیه و تحلیل استراتژی های بازاریابی شرکت های خدماتی در دوران رکود. چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت))، 10(6 (پیاپی 39))، 117-139. SID. https://sid.ir/paper/115495/fa

    Vancouver: کپی

    حسینی سیدمحمود، نکویی زاده مریم، مخزن قدیمی مریم. تجزیه و تحلیل استراتژی های بازاریابی شرکت های خدماتی در دوران رکود. چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت))[Internet]. 1390؛10(6 (پیاپی 39)):117-139. Available from: https://sid.ir/paper/115495/fa

    IEEE: کپی

    سیدمحمود حسینی، مریم نکویی زاده، و مریم مخزن قدیمی، “تجزیه و تحلیل استراتژی های بازاریابی شرکت های خدماتی در دوران رکود،” چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت))، vol. 10، no. 6 (پیاپی 39)، pp. 117–139، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/115495/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button