مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,450
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,589
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تأثیر استراتژی های بازاریابی بر عملکرد بازاریابی شرکت های صنایع پوشاک و ساختمانی در شرایط رکود اقتصادی

صفحات

 صفحه شروع 49 | صفحه پایان 64

چکیده

 محیط کسب و کار امروز بسیار پیچیده و پویا بوده و این امر زمانی پیچیده تر خواهد شد که رکود اقتصادی نیز بر شرایط اقتصادی کشور حاکم و بخش های تولیدی و خدماتی را فرا گرفته باشد. در چنین شرایطی که شرکت ها با رکود نیز همراه هستند, اتخاذ استراتژی های بازاریابی به عنوان فرآیندی که به شرکت اجازه می دهد تا با تمرکز منابع بر روی فرصت های بهینه به اهداف افزایش فروش و مزیت رقابتی پایدار دست یابد کارساز بوده و می تواند شرکت ها را در بهبود مستمر عملکردشان یاری رسانده و با شرایط پویای بازار رقابتی همگام نماید. از جمله صنایعی که امروزه دارای چنین وضعیت پیچیده ای هستند, دو صنعت پوشاک و ساختمانِ کشور هستند؛ به طوری که با کاهش تقاضا مواجه اند و نیازمند اتخاذ استراتژی های بازاریابی مناسبی هستند. لذا اهداف پژوهش بررسی تأثیر استراتژی های بازاریابی بر عملکرد بازاریابی شرکت های صنایع پوشاک و ساختمانی و رتبه بندی آنها در شرایط رکود اقتصادی در نظر گرفته شد. برای دستیابی به هدف پژوهش علاوه بر مطالعات کتابخانه ای, مطالعات میدانی صورت گرفت و پرسشنامه ای با 27 سؤال تدوین و پس از تأیید روایی محتوا, میان مدیران ارشد, تولید, بازاریابی و تحقیق-وتوسعه 9 شرکت تولیدی پوشاک و 20 شرکت در صنعت ساختمان به روش نمونه گیری قضاوتی هدفمند توزیع گردید و بعد از گردآوری, پایایی پرسشنامه نیز با آلفا کرونباخ بالاتر از 7/0, به لحاظ علمی پذیرفته شد. داده ها با استفاده از روش مدل سازی معادلات ساختاری, مورد تجزیه-وتحلیل قرار گرفت. نتایج تحلیل عاملی تأییدی نشان داد مقادیر شاخص های برازش مدل مناسب بوده و نتایج حاصل از تحلیل مسیر نشان داد که دو استراتژی بازاریابی تفکیکی و تمرکزی بر عملکرد بازاریابی شرکت ها تأثیر مثبت و معناداری می گذارند؛ اما تأثیر استراتژی بازاریابی یکسان بر عملکرد بازار شرکت ها منفی بود. همچنین نتایج آزمون فریدمن نشان داد استراتژی بازاریابی تفکیکی در هر دو صنعت, در رتبه اول قرار گرفتند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ملک اخلاق، اسماعیل، میرعسکری، سیدرضا، و امین، محدثه. (1397). بررسی تأثیر استراتژی های بازاریابی بر عملکرد بازاریابی شرکت های صنایع پوشاک و ساختمانی در شرایط رکود اقتصادی. راهبردهای بازرگانی، 25 (دوره جدید)(12 )، 49-64. SID. https://sid.ir/paper/252995/fa

    Vancouver: کپی

    ملک اخلاق اسماعیل، میرعسکری سیدرضا، امین محدثه. بررسی تأثیر استراتژی های بازاریابی بر عملکرد بازاریابی شرکت های صنایع پوشاک و ساختمانی در شرایط رکود اقتصادی. راهبردهای بازرگانی[Internet]. 1397؛25 (دوره جدید)(12 ):49-64. Available from: https://sid.ir/paper/252995/fa

    IEEE: کپی

    اسماعیل ملک اخلاق، سیدرضا میرعسکری، و محدثه امین، “بررسی تأثیر استراتژی های بازاریابی بر عملکرد بازاریابی شرکت های صنایع پوشاک و ساختمانی در شرایط رکود اقتصادی،” راهبردهای بازرگانی، vol. 25 (دوره جدید)، no. 12 ، pp. 49–64، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/252995/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button