مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

946
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

682
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقیاس بومی بازارگرایی بانک های تجاری ایران

صفحات

 صفحه شروع 119 | صفحه پایان 143

چکیده

 در تحقیق حاضر در راستای بهبود عملکرد بانک های تجاری کشور در حوزه بین المللی و ارزی, بازارگرایی در این بانک ها به عنوان یک عامل موثر مورد توجه قرار گرفته تا یک مقیاس بومی برای سنجش آن در بانک های تجاری کشور توسعه داده شود و همچنین وضعیت بانک های تجاری کشور بر اساس این مقیاس مشخص شود. پس از مطالعات نظری و اکتشافی از منابع داخلی و خارجی (الکترونیکی و غیر الکترونیکی), یک مقیاس جامع ترسیم شده است که نشان دهنده ابعاد بازارگرایی با رویکرد ذینفع محور است. به منظور سنجش اعتبار مقیاس طراحی شده نظرات 50 نفر از خبرگان دریافت و مورد تجزیه و تحلیل واقع شده است. بر اساس مقیاس تایید شده از سوی خبرگان, در بانک های تجاری توزیع و گردآوری شده است. با عنایت به بررسی 5 بانک تجاری بزرگ و دریافت نظر 60 نفر از هر بانک, در مجموع از 300 نفر از مدیران و کارشناسان بخش بین المللی بانک های تجاری کشور نظرسنجی شده است. یکی از یافته های این مطالعه «مقیاس بومی سنجش بازارگرایی در بانک های تجاری کشور» است که در آن نقش و اهمیت مولفه های اصلی به ترتیب (1) رفتار هوشمند, (2) تحلیل و برنامه ریزی پاسخ راهبردی, (3) اجرا و کنترل پاسخ راهبردی, و (4) سیستم ها و بخش های هماهنگ است. یافته دیگر این مطالعه نشان می دهد وضعیت این مقیاس در بانک های تجاری ملی ایران, صادرات, ملت و سپه مناسب بوده و فقط در بانک تجارت نامناسب است. این نتایج می تواند مبنای پیشنهادات سازنده ای برای نظام بانکی کشور و نیز هر کدام از بانک ها در خصوص افزایش ارتقای بازارگرایی آنها باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آقازاده، هاشم، و مهرنوش، مینا. (1389). مقیاس بومی بازارگرایی بانک های تجاری ایران. چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت))، 9(2 (پیاپی 35))، 119-143. SID. https://sid.ir/paper/115603/fa

    Vancouver: کپی

    آقازاده هاشم، مهرنوش مینا. مقیاس بومی بازارگرایی بانک های تجاری ایران. چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت))[Internet]. 1389؛9(2 (پیاپی 35)):119-143. Available from: https://sid.ir/paper/115603/fa

    IEEE: کپی

    هاشم آقازاده، و مینا مهرنوش، “مقیاس بومی بازارگرایی بانک های تجاری ایران،” چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت))، vol. 9، no. 2 (پیاپی 35)، pp. 119–143، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/115603/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button