Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,491
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,093
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

درک دانشجویان پرستاری از موانع کسب اخلاق حرفه ای: یک تحقیق کیفی

صفحات

 صفحه شروع 67 | صفحه پایان 80

چکیده

 زمینه و هدف: صلاحیت اخلاق حرفه ای در پرستاری به معنی انجام مراقبت های پرستاری بر اساس موازین اخلاق زیستی است. این جنبه از صلاحیت ها عامل مهمی در ارتقا کیفیت مراقبت هاست. شناخت موانع کسب صلاحیت اخلاقی دانشجویان پرستاری یکی از ضروریات اساسی در بهبود عملکرد حرفه ای آنهاست. توسعه صلاحیت اخلاقی یکی از مهمترین راهبردهائی است که می تواند به توانمندسازی دانشجویان پرستاری و رشد حرفه ای آنها کمک کند.هدف: این مطالعه به منظور شناسایی موانع کسب اخلاق حرفه ای دانشجویان پرستاری از طریق تحلیل محتوای تجارب آنها انجام شده است.روش کار: این مطالعه با رویکرد کیفی و روش آنالیز محتوا انجام گردید. 25 نفر از دانشجویان پرستاری دانشگاه های دولتی شهر تهران به صورت در دسترس انتخاب گردیدند و با آنها مصاحبه به صورت نیمه ساختار یافته انجام شد. مصاحبه ها خط به خط دست نویس و با استفاده از تحلیل محتوای کیفی توصیفی بر اساس روش گرانهیم و لاندمن تجزیه و تحلیل گردید.یافته ها: هشت درون مایه از داده ها به دست آمد که شامل: کمبود انگیزه و علاقه مندی دانشجویان به حرفه پرستاری, کمبود خودآگاهی, کمبود مدرسین مسلط به علم اخلاق, نارسایی برنامه درسی, استفاده از روشهای نامناسب در آموزش موضوع های اخلاقی, مشکلات ارزشیابی و کمبود ابزارهای عینی برای ارزشیابی توانایی های دانشجویان در زمینه اخلاق حرفه ای, ضعف ارتباطات بین فردی و محدودیت های محیط بالینی می باشند.نتیجه گیری: به نظر می رسد در توسعه صلاحیت اخلاقی دانشجویان پرستاری هم زمینه ها و هم افراد موثر می باشد. بنابراین موانع صلاحیت اخلاقی را باید در ابعاد مختلفی جستجو کرد. همچنین یافته های این مطالعه می تواند زمینه ای را برای مطالعات بیشتر در این زمینه فراهم کند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    برهانی، فریبا، الحانی، فاطمه، محمدی، عیسی، و عباس زاده، عباس. (1390). درک دانشجویان پرستاری از موانع کسب اخلاق حرفه ای: یک تحقیق کیفی. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 8(1)، 67-80. SID. https://sid.ir/paper/116746/fa

    Vancouver: کپی

    برهانی فریبا، الحانی فاطمه، محمدی عیسی، عباس زاده عباس. درک دانشجویان پرستاری از موانع کسب اخلاق حرفه ای: یک تحقیق کیفی. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1390؛8(1):67-80. Available from: https://sid.ir/paper/116746/fa

    IEEE: کپی

    فریبا برهانی، فاطمه الحانی، عیسی محمدی، و عباس عباس زاده، “درک دانشجویان پرستاری از موانع کسب اخلاق حرفه ای: یک تحقیق کیفی،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 8، no. 1، pp. 67–80، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/116746/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا