مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,406
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

921
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتقا تفکر انتقادی در رشته کارشناسی ارشد آموزش پزشکی مجازی: مطالعه کیفی تجارب اساتید و دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 22 | صفحه پایان 32

چکیده

 زمینه و هدف: با گسترش روزافزون اشتغال به تحصیل در دوره های مجازی, ارتقا تفکر انتقادی در نظام آموزش مجازی, مدنظر دست اندرکاران می باشد. این مطالعه به منظور پاسخ به سوال محوری "تجارب اساتید و دانشجویان از عوامل بازدارنده و تسهیل کننده تفکر انتقادی در آموزش پزشکی مجازی چیست؟" انجام گردید.روش کار: مطالعه کیفی حاضر, بخش کوچکی از یک مطالعه ترکیبی کمی و کیفی جهت طراحی الگوی توسعه فرآیند آموزش تفکر انتقادی در رشته "آموزش پزشکی مجازی"است که طی آن 7 نفر از اساتید و 11 نفر (از کل 12 نفر) از دانشجویان نظام آموزش مجازی رشته آموزش پزشکی مورد بررسی قرار گرفتند. برای جمع آوری اطلاعات در این بخش از مطالعه, از مصاحبه نیمه ساختاریافته استفاده شد. کلیه مصاحبه ها ضبط و به صورت مکتوب پیاده شد و با استفاده از روش تحلیل مقایسه ای اشتراوس و کوربین, تحلیل گردیدند.یافته ها: مشارکت کنندگان در این پژوهش, تجارب متنوعی در مورد نحوه ارتقا تفکر انتقادی داشتند که در سه درونمایه اصلی مفهوم سازی شد: " نظام های باور " شامل باورهای شخصی و عواملی که در کوتاه مدت تقریبا ثابت و غیر قابل تغییرند, "مدیریت آموزشی" شامل عواملی که با استفاده از قدرت مدیریت آموزشی برای شکل دهی ساختار, رفتار, و فرهنگ قابل تغییر هستند, و "تفکر نقادانه در نظام آموزش مجازی" شامل عوامل مشوق و ممانعت کننده تفکر نقادانه.نتیجه گیری: یافته های مطالعه حاضر بر عوامل بازدارنده و تسهیل کننده ارتقا تفکر انتقادی در رشته آموزش پزشکی مجازی تاکید می کند. مدرسان, طراحان آموزشی و رهبران آموزشی می توانند از نتایج این مطالعه جهت بهبود ارایه برنامه های آموزش مجازی و ارتقا تفکر انتقادی استفاده کنند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قریب، میترا، سرمدی، محمدرضا، ابراهیم زاده، عیسی، زارع، حسین، امامی، امیرحسین، و قریب، آتوسا. (1390). ارتقا تفکر انتقادی در رشته کارشناسی ارشد آموزش پزشکی مجازی: مطالعه کیفی تجارب اساتید و دانشجویان. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 8(1)، 22-32. SID. https://sid.ir/paper/116750/fa

    Vancouver: کپی

    قریب میترا، سرمدی محمدرضا، ابراهیم زاده عیسی، زارع حسین، امامی امیرحسین، قریب آتوسا. ارتقا تفکر انتقادی در رشته کارشناسی ارشد آموزش پزشکی مجازی: مطالعه کیفی تجارب اساتید و دانشجویان. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1390؛8(1):22-32. Available from: https://sid.ir/paper/116750/fa

    IEEE: کپی

    میترا قریب، محمدرضا سرمدی، عیسی ابراهیم زاده، حسین زارع، امیرحسین امامی، و آتوسا قریب، “ارتقا تفکر انتقادی در رشته کارشناسی ارشد آموزش پزشکی مجازی: مطالعه کیفی تجارب اساتید و دانشجویان،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 8، no. 1، pp. 22–32، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/116750/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button