مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

978
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

633
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نظرات اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مورد یادگیری الکترونیک و عوامل مرتیط با آن

صفحات

 صفحه شروع 159 | صفحه پایان 166

چکیده

 زمینه و هدف: در دنیای فن آوری اطلاعات, تمایل به استفاده از یادگیری الکترونیکی بعنوان یک ابزار یادگیری در حال افزایش است. مشارکت در یادگیری الکترونیک وابسته به سطح آمادگی مدرسین و سایر عوامل مرتبط با آن می باشد. هدف این تحقیق, تعیین آمادگی اعضای هیات علمی در مورد یادگیری الکترونیک و سایر عوامل مرتبط با آن می باشد.روش ها: مطالعه حاضر از نوع توصیفی مقطعی است در این تحقیق کلیه اعضای هیات علمی دانشگاه علوم گیلان به صورت سرشماری مورد مطالعه قرار گرفته و در نهایت 220 نفر به پرسشنامه ها پاسخ دادند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه مشتمل بر 4 بخش مشخصات فردی (5سوال), میزان آگاهی رایانه ای (6 سوال), سنجش نگرش (10 عبارت بر اساس مقیاس 4 درجه ای لیکرت), امکانات (8 عبارت به صورت بلی و خیر), مهارت (9 عبارت) بود. جهت تعیین سنجش اعتبار ابزار از اعتبار محتوی و جهت تعیین پایایی از روش آلفا کرونباخ استفاده شد.یافته ها: یافته ها نشان داد که اکثریت واحدهای مورد پژوهش (%68.3) از دانش کافی و به همین ترتیب %89.4 افراد از نگرش مطلوب نسبت به آموزش الکترونیکی برخوردار بودند. %69.5 افراد ذکر نمودند که از مهارت لازم در استفاده از کامپیوتر برخوردار هستند ولی %95 واحدها اذعان داشتند که از امکانات و تجهیزات لازم در این خصوص در منزل و دانشگاه برخوردار نیستند.نتیجه گیری: با توجه به نگرش مثبت در حوزه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مورد یادگیری الکترونیک بهتر است که آموزش به مدرسین به صورت مداوم و مستمر در مورد آگاهی از فناوری و چگونگی کسب مهارت در طول زمان در یادگیری الکترونیک صورت گیرد تا بتوان به نحو مطلوب به طراحی برنامه یادگیری الکترونیک اقدام نمود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قنبری، عاطفه، عسگری، فریبا، و طاهری، ماهدخت. (1390). نظرات اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مورد یادگیری الکترونیک و عوامل مرتیط با آن. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 8(2)، 159-166. SID. https://sid.ir/paper/116805/fa

    Vancouver: کپی

    قنبری عاطفه، عسگری فریبا، طاهری ماهدخت. نظرات اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مورد یادگیری الکترونیک و عوامل مرتیط با آن. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1390؛8(2):159-166. Available from: https://sid.ir/paper/116805/fa

    IEEE: کپی

    عاطفه قنبری، فریبا عسگری، و ماهدخت طاهری، “نظرات اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مورد یادگیری الکترونیک و عوامل مرتیط با آن،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 8، no. 2، pp. 159–166، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/116805/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا