مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

715
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

582
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان رضایتمندی و مهارت دستیاران سال سوم بیماری های داخلی در برنامه آموزش آندوسکوپی دستگاه گوارش فوقانی با استفاده از مولاژ معده تهیه شده در بیمارستان سینا

صفحات

 صفحه شروع 407 | صفحه پایان 412

چکیده

 زمینه و هدف: با توجه به خطرات احتمالی آموزش آندوسکوپی بر روی بیماران, استفاده از مولاژ قبل از آموزش منطقی به نظر می رسد. هدف مقاله حاضر, تعیین میزان رضایتمندی دستیاران از نحوه فرایند آموزش و بررسی میزان مهارت آنان در برنامه آموزشی آندوسکوپی تشخیصی دستگاه گوارش فوقانی با استفاده از مولاژ معده تهیه شده در بیمارستان سینا بود.روش کار: طرح توسعه آموزش در بخش آندوسکوپی بیمارستان سینا بر روی 20 دستیار سال سوم در سال تحصیلی 92-1391 انجام شد. آموزش عملی فراگیران شامل سه مرحله آموزش با مولاژ معده و مشاهده و آموزش بر روی انسان بود. دو معیار در ارزشیابی طرح توسعه آموزشی حاضر بررسی گردید. اول ارزشیابی رضایتمندی دستیاران که توسط پرسش نامه خوداجرایی صورت گرفت و دوم ارزشیابی مهارت دستیاران که بر اساس زمان رسیدن دستیار به محل اتصال مری به معده و زمان رسیدن به دریچه پیلور بر حسب ثانیه تعیین شد.یافته ها: میزان پایایی و روایی پرسش نامه خوداجرایی به ترتیب (0.60-0.89) 64 و (0.12-0.95) 78 درصد بود. بیش از 90 درصد دستیاران با موارد درج شده در پرسش نامه رضایتمندی, کاملا موافق بودند. بیشترین میزان موافقت دستیاران از این برنامه آموزشی, کاهش اضطراب آنان در اجرای مستقل آندوسکوپی بود (100 درصد). میانگین (± انحراف معیار) زمان رسیدن دستیار به محل اتصال مری به معده و زمان رسیدن به دریچه پیلور به ترتیب برابر با 13.54±16.20 و 13.75±272.8 ثانیه بود.نتیجه گیری: ارایه مولاژ معده تهیه شده در بیمارستان سینا در برنامه آموزشی آندوسکوپی با رضایتمندی فراگیران و نیز کسب موفق مهارت آندوسکوپی همراه بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جمالی، رایکا. (1394). بررسی میزان رضایتمندی و مهارت دستیاران سال سوم بیماری های داخلی در برنامه آموزش آندوسکوپی دستگاه گوارش فوقانی با استفاده از مولاژ معده تهیه شده در بیمارستان سینا. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 12(2)، 407-412. SID. https://sid.ir/paper/116820/fa

    Vancouver: کپی

    جمالی رایکا. بررسی میزان رضایتمندی و مهارت دستیاران سال سوم بیماری های داخلی در برنامه آموزش آندوسکوپی دستگاه گوارش فوقانی با استفاده از مولاژ معده تهیه شده در بیمارستان سینا. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1394؛12(2):407-412. Available from: https://sid.ir/paper/116820/fa

    IEEE: کپی

    رایکا جمالی، “بررسی میزان رضایتمندی و مهارت دستیاران سال سوم بیماری های داخلی در برنامه آموزش آندوسکوپی دستگاه گوارش فوقانی با استفاده از مولاژ معده تهیه شده در بیمارستان سینا،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 12، no. 2، pp. 407–412، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/116820/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button