مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,136
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

542
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نظرات اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان در مورد کیفیت خدمات کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی

صفحات

 صفحه شروع 113 | صفحه پایان 119

کلیدواژه

طرحQ3
sans-serif">  LibQUAL+TMQ3

چکیده

 زمینه و هدف: کتابخانه ها از بخش های اصلی دانشگاه هستند و داشتن کتابخانه هایی با کیفیت بالا باعث بهبود آموزش و پژوهش در دانشگاه و جامعه می شود. سنجش کیفیت خدمات در سیستم های آموزشی در جهت بهبود ارایه خدمات, اهمیت ویژه ای دارد. این پژوهش به منظور بررسی کیفیت خدمات ارایه شده توسط کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از دید دانشجویان و اعضای هیات علمی صورت گرفت.روش کار: در این مطالعه 200 نفر از اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسش نامه استاندارد  LibQUAL+TMبود که بعد از اطمینان از روایی و پایایی آن, مورد استفاده قرار گرفت.یافته ها: نتایج نشان داد میانگین نمره رضایت کلی از خدمات کتابخانه مرکزی 13/6 از حداکثر 9 بود. در بین ابعاد سه گانه کیفیت خدمات کتابخانه ای, بیشترین میزان رضایت به ترتیب مربوط به "کنترل اطلاعات" (98/5)," موثر بودن خدمات" (96/5) و "فضای کتابخانه" (89/5) بود. اعضای هیات علمی نسبت به دانشجویان از کیفیت خدمات کتابخانه مرکزی در همه ابعاد راضی تر بودند اما این اختلاف معنی دار نبود. بیشترین میزان مراجعه به کتابخانه مرکزی و استفاده از منابع آن یک بار در ماه بود.نتیجه گیری: هرچند نتایج پژوهش نشان دهنده رضایت نسبی اعضای هیات علمی و دانشجویان از کیفیت خدمات ارایه شده به آنها است اما برای افزایش کیفیت خدمات کتابخانه باید برنامه ریزی بهتر و منسجم تری صورت گیرد. افزایش کیفیت خدمات کتابخانه می تواند موجب ارتقای سطح علمی اعضای هیات علمی و دانشجویان و ارتقای دانش و آموزش پزشکی گردد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علی رمضانی، حمیده، جوادی، مصطفی، عباس زاده، عباس، رنجبر، هادی، و قضوی، مهدیه. (1387). بررسی نظرات اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان در مورد کیفیت خدمات کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 5(2)، 113-119. SID. https://sid.ir/paper/116843/fa

    Vancouver: کپی

    علی رمضانی حمیده، جوادی مصطفی، عباس زاده عباس، رنجبر هادی، قضوی مهدیه. بررسی نظرات اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان در مورد کیفیت خدمات کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1387؛5(2):113-119. Available from: https://sid.ir/paper/116843/fa

    IEEE: کپی

    حمیده علی رمضانی، مصطفی جوادی، عباس عباس زاده، هادی رنجبر، و مهدیه قضوی، “بررسی نظرات اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان در مورد کیفیت خدمات کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 5، no. 2، pp. 113–119، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/116843/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button