مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,392
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

709
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی درونی گروه آموزشی اندودانتیکس دانشکده دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران

صفحات

 صفحه شروع 135 | صفحه پایان 142

چکیده

 زمینه و هدف: ارزیابی درونی فرآیندی است که با گردآوری اطلاعات و قضاوت برای پیشرفت فعالیت های آموزشی سرو کار دارد. توجه به برخی از اصول مربوط به اندازه گیری آموزشی و گردآوری اطلاعات باعث می شود که بتوان فرآیند یاد شده را بهتر درک کرد. در این مطالعه به ارزیابی درونی گروه آموزشی اندودانتیکس دانشکده دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که آموزش و تربیت دانشجویان در دوره های دکترا و دوره های تخصصی را عهده دار است, پرداخته شده.روش کار: این بررسی توصیفی با الگوی ارزیابی درونی در ده گام و با نه حوزه شامل مدیریت و سازماندهی, هیات علمی, فراگیران, نیروی انسانی و پشتیبانی, فضاهای آموزشی, پژوهشی و ..., تجهیزات آموزشی, پژوهشی و ... دوره ها, برنامه های آموزشی, فرآیند تدریس و یادگیری, بیماران و رضایت مندی دانش آموختگان انجام شده است. داده ها با استفاده از مشاهده, مصاحبه, پرسشنامه و چک لیست جمع آوری گردید.یافته ها: نتایج بدست آمده بر اساس تعریف وضعیت مطلوب, عمدتا به صورت کیفی و در مواردی نیز به صورت کمی می باشد. میانگین کل نتایج ارزیابی درونی گروه آموزشی اندودانتیکس دانشکده دندان پزشکی در کل نه حوزه 7/73 درصد یعنی نسبتا مطلوب بود در خصوص موارد کمی میانگین نتایج به دست آمده در حوزه هایی مثل هیات علمی و فراگیران, مطلوب (به ترتیب 100 و 8/77 درصد) و فضاها و تجهیزات آموزشی (هر دو مورد, 46 درصد), نامطلوب ارزیابی شد.نتیجه گیری: با توجه به نتایج, فضاها و تجهیزات آموزشی که به عنوان ضعیف ترین حوزه ها شناسایی شدند نیاز به توجه و رسیدگی جدی دارند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ضرابیان، محمد، فرزیان پور، فرشته، رزمی، حسن، شریفیان، محمدرضا، خدمت، صدیقه، شیخ رضایی، محمدسعید، آشفته یزدی، کاظم، و علویه، وحید. (1387). ارزیابی درونی گروه آموزشی اندودانتیکس دانشکده دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 5(2)، 135-142. SID. https://sid.ir/paper/116846/fa

    Vancouver: کپی

    ضرابیان محمد، فرزیان پور فرشته، رزمی حسن، شریفیان محمدرضا، خدمت صدیقه، شیخ رضایی محمدسعید، آشفته یزدی کاظم، علویه وحید. ارزیابی درونی گروه آموزشی اندودانتیکس دانشکده دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1387؛5(2):135-142. Available from: https://sid.ir/paper/116846/fa

    IEEE: کپی

    محمد ضرابیان، فرشته فرزیان پور، حسن رزمی، محمدرضا شریفیان، صدیقه خدمت، محمدسعید شیخ رضایی، کاظم آشفته یزدی، و وحید علویه، “ارزیابی درونی گروه آموزشی اندودانتیکس دانشکده دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 5، no. 2، pp. 135–142، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/116846/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button