مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,062
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

729
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

5

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی درونی در گروه بیماری های کودکان دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران

صفحات

 صفحه شروع 301 | صفحه پایان 307

چکیده

 هدف: ارزیابی درونی فرایندی نظام دار برای جمع آوری, تحلیل و تفسیر اطلاعات به منظور بررسی میزان عملی شدن هدف ها می باشد. در سیستم نظام آموزشی دانشگاهی منظور از آموزش, ایجاد تغییرات مناسب و روزافزون در حاصل این سیستم یعنی دانشجویان است و هدف از ارزیابی درونی, ارتقای کیفیت در آموزش, پژوهش, بهداشت و درمان می باشد.روش مطالعه: در این مطالعه گروه بیماری های کودکان دانشکده پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی تهران با هدف انطباق آموزش با نیازهای جامعه و ارتقای کیفیت با استفاده از پرسشنامه نظرسنجی از استادان, دانشجویان و دانش آموختگان در دو مرحله سال های 1383 و 1384 ارزشیابی شدند. این پژوهش یک مطالعه مقطعی (Cross sectional) و از نوع سنجش توصیفی و تحلیلی (Survey descriptive & analytical) می باشد که بر اساس ده گام و در هشت حوزه با عوامل مورد ارزشیابی مثل مدیریت و سازماندهی, هیات علمی, فراگیران, نیروی انسانی و پشیبانی, فضاهای آموزشی, پژوهشی, بهداشتی و درمانی, تجهیزات آموزشی, پژوهشی, آزمایشگاهی و تشخیصی, دوره ها, برنامه های آموزشی, فرایند تدریس و یادگیری و رضایت مندی دانش آموختگان انجام شد.یافته ها: میانگین کل نتایج ارزیابی درونی در دو مرحله در سال های 1383 و در هشت حوزه و در 1384 در یازده حوزه بر اساس الگوی SWOTs به ترتیب 53.3% و 75.3% یعنی مطلوب تحلیل شد. هشتاد درصد دانش آموختگان از مدیریت برنامه های آموزشی گروه بیماری های کودکان رضایت مندی داشتند.نتیجه گیری: نتیجه ارزیابی درونی گروه بیماری های کودکان مطلوب بود و تبادلات علمی بین المللی و دستیاران خارجی به عنوان مهمترین عامل تهدید کننده فعالیت های گروه شناسایی گردید. 80% دانش آموختگان از برنامه های آموزشی رضایت داشتند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ربانی، علی، فرزیان پور، فرشته، زمانی، غلامرضا، زینالو، علی اکبر، و شجری، حمیده. (1385). ارزیابی درونی در گروه بیماری های کودکان دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران. مجله بیماریهای کودکان ایران، 16(3)، 301-307. SID. https://sid.ir/paper/75913/fa

    Vancouver: کپی

    ربانی علی، فرزیان پور فرشته، زمانی غلامرضا، زینالو علی اکبر، شجری حمیده. ارزیابی درونی در گروه بیماری های کودکان دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران. مجله بیماریهای کودکان ایران[Internet]. 1385؛16(3):301-307. Available from: https://sid.ir/paper/75913/fa

    IEEE: کپی

    علی ربانی، فرشته فرزیان پور، غلامرضا زمانی، علی اکبر زینالو، و حمیده شجری، “ارزیابی درونی در گروه بیماری های کودکان دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران،” مجله بیماریهای کودکان ایران، vol. 16، no. 3، pp. 301–307، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/75913/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button