مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,046
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

722
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نگرش اساتید نسبت به مهارت و نیاز آموزشی آنان در مورد روش های تدریس دروس عملی (مقاله کوتاه)

صفحات

 صفحه شروع 143 | صفحه پایان 147

چکیده

 زمینه و هدف: شناسایی نیازهای آموزشی و سطح مهارت اساتید در امر تدریس, برنامه ریزی رشد و تعالی آنان را بهبود می بخشد. این مطالعه با هدف سنجش نگرش اساتید دروس عملی نسبت به سطح مهارت و نیاز آموزشی آنان در مورد روش های تدریس دروس عملی صورت گرفت.روش کار: در این مطالعه توصیفی 83 نفر از مدرسان دروس عملی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب و پرسشنامه ای روا و پایا شامل 14 گویه در زمینه سطح مهارت و نیاز آموزشی موضوعات مربوط به روش های تدریس دروس عملی را تکمیل کردند.یافته ها: میانگین (انحراف معیار) نمره مهارت اساتید 71/2 (4/0) از حداکثر 4 بود. سطح مهارت 9/38 درصد اساتید در زمینه تفسیر و تحلیل سوالات آزمون, 5/53 درصد در زمینه روش های ارزشیابی مهارت های عملی, 8/52 درصد, در زمینه طراحی آزمون های عملکرد و 9/47 درصد آنان در مورد تهیه فیلم آموزشی, پایین (میانگین نمره کمتر از 5/2) بود. میانگین (انحراف معیار) نمره کل نیاز آموزشی 45/3 (89/0) از حداکثر 5 بود, بر این اساس اساتید در همه 14 موضوع مطرح شده, نیاز آموزشی داشتند. اولویت های نیاز آموزشی به ترتیب مربوط به تفکر انتقادی, روش های ایجاد انگیزه و منابع اطلاع رسانی بود.نتیجه گیری: اساتید نیاز به آموزش و ارتقای مهارت در مورد تدریس دروس عملی را ابراز داشتند. با توجه به نیازهای آموزشی و مهارت اعلام شده, به نظر می رسد که کارگاه های روش تدریس و ارزیابی دانشجو نیاز به اصلاح و بازنگری دارد و مباحث کارگاه باید متناسب با نیاز آموزشی اساتید طراحی و از روش های مختلف آموزشی استفاده شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فرهادیان، فریبا، توتونچی، مینا، چنگیز، طاهره، حقانی، فریبا، و اویس قرن، شهرام. (1387). بررسی نگرش اساتید نسبت به مهارت و نیاز آموزشی آنان در مورد روش های تدریس دروس عملی (مقاله کوتاه). گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 5(2)، 143-147. SID. https://sid.ir/paper/116848/fa

    Vancouver: کپی

    فرهادیان فریبا، توتونچی مینا، چنگیز طاهره، حقانی فریبا، اویس قرن شهرام. بررسی نگرش اساتید نسبت به مهارت و نیاز آموزشی آنان در مورد روش های تدریس دروس عملی (مقاله کوتاه). گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1387؛5(2):143-147. Available from: https://sid.ir/paper/116848/fa

    IEEE: کپی

    فریبا فرهادیان، مینا توتونچی، طاهره چنگیز، فریبا حقانی، و شهرام اویس قرن، “بررسی نگرش اساتید نسبت به مهارت و نیاز آموزشی آنان در مورد روش های تدریس دروس عملی (مقاله کوتاه)،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 5، no. 2، pp. 143–147، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/116848/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button