مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,810
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

887
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی و ارزیابی نرم افزار آموزشی الکترونیکی برای آموزش مسایل بهداشتی به نابینایان

صفحات

 صفحه شروع 456 | صفحه پایان 463

چکیده

 زمینه و هدف: امروزه فن آوری های نوین, فرصت های برابری را برای آموزش نابینایان و دسترسی آنان به اطلاعات مورد نیازشان فراهم آورده است. استفاده از این فن آوری ها توسط دانش آموزان دارای نقص بینایی یک الزام می باشد. این مطالعه با هدف ارایه یک نرم افزار کاربردی برای آموزش مسایل پزشکی جهت استفاده نابینایان و ارزیابی نظرات در مورد مزایا و معایب آن انجام گرفت.روش کار: مطالعه حاضر از نوع کیفی بود که پس از انجام مصاحبه با 15 نفر از نابینایان در مقاطع مختلف تحصیلی, لیستی از مطالب آموزشی موردنیاز در حوزه بهداشت روانی تهیه و توسط یک نفر با صدای مناسب در فایل های صوتی ضبط گردید. مطالب ارایه شده در یک دیسک فشرده چند رسانه ای برای نابینایان تهیه و اجرا شد و در نهایت نظرات آنان مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت.یافته ها: نابینایان به طور کلی از کیفیت نرم افزار راضی بودند و استفاده از آن را موجب افزایش میزان یادگیری خود می دانستند, اما در عین حال اعتقاد داشتند که باید محتوای مطالب بهتر باشد و اطلاعات کامل تری در مورد بیماری ها ارایه گردد و این نرم افزار برای سایر اطلاعات بهداشتی آنان نیز طراحی شود.نتیجه گیری: با توجه به نقش فن آوری و ابزارهای آموزش الکترونیکی در افزایش یادگیری نابینایان و همچنین نیاز بیشتر این افراد به اطلاعات بهداشتی, لزوم توجه مربیان و مدیران آموزشی به طراحی و اجرای این ابزارها به منظور آموزش مسایل بهداشتی ضروری می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بهاء الدین بیگی، کامبیز، ایزی، زهراسادات، صالحی نژاد، سیمین، جراره، زهرا، و وطن خواه، رویا. (1393). طراحی و ارزیابی نرم افزار آموزشی الکترونیکی برای آموزش مسایل بهداشتی به نابینایان. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 11(4 )، 456-463. SID. https://sid.ir/paper/116923/fa

    Vancouver: کپی

    بهاء الدین بیگی کامبیز، ایزی زهراسادات، صالحی نژاد سیمین، جراره زهرا، وطن خواه رویا. طراحی و ارزیابی نرم افزار آموزشی الکترونیکی برای آموزش مسایل بهداشتی به نابینایان. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1393؛11(4 ):456-463. Available from: https://sid.ir/paper/116923/fa

    IEEE: کپی

    کامبیز بهاء الدین بیگی، زهراسادات ایزی، سیمین صالحی نژاد، زهرا جراره، و رویا وطن خواه، “طراحی و ارزیابی نرم افزار آموزشی الکترونیکی برای آموزش مسایل بهداشتی به نابینایان،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 11، no. 4 ، pp. 456–463، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/116923/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا