مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

812
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

559
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان آمادگی دانشگاه های علوم پزشکی کشور برای اجرای مدیریت جامع کیفیت از دیدگاه مدیران آموزشی

صفحات

 صفحه شروع 74 | صفحه پایان 80

چکیده

 زمینه و هدف: مدیریت جامع کیفیت, رویکرد مدیریتی جدیدی است که اجرای آن باید به تدریج و طی مراحلی انجام پذیرد. اولین مرحله, ایجاد آمادگی برای تغییر است و اجرای مدیریت کیفیت قبل از آمادگی میسر نمی باشد. هدف از این پژوهش تعیین میزان آمادگی دانشگاه های علوم پزشکی کشور برای اجرای مدیریت جامع کیفیت از دیدگاه مدیران آموزشی است.روش کار: در این مطالعه توصیفی کلیه مدیران آموزشی 34 دانشگاه علوم پزشکی شامل 314 نفر از معاونین آموزشی دانشگاه ها, مدیران مراکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی, روسا و معاونین آموزشی دانشکده ها شرکت نمودند. ابزار پژوهش, پرسش نامه محقق- ساخته ای بود که 27 سوال درباره 11 نشانه آمادگی را شامل می شد.یافته ها: نتایج پژوهش نشان داد 9 درصد از دانشگاه ها از نظر آمادگی برای اجرای مدیریت جامع کیفیت در سطح متوسط (59-50 درصد امتیاز), 79 درصد در سطح نسبتا خوب (69-60 درصد امتیاز) و 12 درصد در وضعیت خوب (79-70 درصد امتیاز) قرار دارند. میانگین آمادگی دانشگاه ها 64.52 درصد بود. میزان آمادگی در بکارگیری فلسفه مدیریت جامع کیفیت در رفتار با میانگین 78.04 درصد بالاترین, و میزان آمادگی در اختصاص منابع با میانگین 47.86 درصد, پایین ترین رتبه را داشته است.نتیجه گیری: نتایج حاکی از این است که دانشگاه ها حرکت پیشرونده ای داشته و بستر اجرایی مناسبی برای اجرای مدیریت جامع کیفیت فراهم شده است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شوقی شفق آریا، فرنگیس، لامعی، ابوالفتح، لباف قاسمی، رضا، و اکرامی، محمود. (1388). بررسی میزان آمادگی دانشگاه های علوم پزشکی کشور برای اجرای مدیریت جامع کیفیت از دیدگاه مدیران آموزشی. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 6(1)، 74-80. SID. https://sid.ir/paper/116959/fa

    Vancouver: کپی

    شوقی شفق آریا فرنگیس، لامعی ابوالفتح، لباف قاسمی رضا، اکرامی محمود. بررسی میزان آمادگی دانشگاه های علوم پزشکی کشور برای اجرای مدیریت جامع کیفیت از دیدگاه مدیران آموزشی. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1388؛6(1):74-80. Available from: https://sid.ir/paper/116959/fa

    IEEE: کپی

    فرنگیس شوقی شفق آریا، ابوالفتح لامعی، رضا لباف قاسمی، و محمود اکرامی، “بررسی میزان آمادگی دانشگاه های علوم پزشکی کشور برای اجرای مدیریت جامع کیفیت از دیدگاه مدیران آموزشی،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 6، no. 1، pp. 74–80، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/116959/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

    طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button