مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,442
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

743
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عنوان: استراتژی توسعه کارآفرینی در بخش فرهنگ (مطالعه صنعت بازیهای رایانه ای)

صفحات

 صفحه شروع 17 | صفحه پایان 39

چکیده

 در عصر حاضر از کارآفرینی به عنوان نیروی محرکه رشد و توسعه اقتصادی و مهم ترین عامل ایجاد اشتغال تعبیر می شود. بدین لحاظ اکثر دولتها کارآفرینی را به عنوان یک استراتژی توسعه ملی پذیرفته و اقدامات بسیاری برای توسعه آن انجام داده اند. چندی است در کشور ما نیز حمایت از کارآفرینی محور سیاستهای دولت قرار گرفته و در قوانین توسعه اقتصادی, اجتماعی و فرهنگی به آن توجه ویژه ای مبذول شده است.در این پژوهش با توجه به ظرفیت بخش فرهنگ در کارآفرینی و اشتغال زایی و همچنین اهمیت تولید و مصرف کالاهای فرهنگی تلاش گردیده است تا ضمن شناسایی عوامل مهم تاثیرگذار بر توسعه کسب و کار در این بخش و تعیین و پیشنهاد استراتژی توسعه کارآفرینی در صنعت بازیهای رایانه ای به عنوان یکی از مهم ترین و پر رونق ترین صنایع فرهنگی, زمینه تولید محصولات متناسب با فرهنگ بومی در کشور فراهم گردد.بدین منظور با مطالعه برنامه های حمایتی ده کشور برتر این صنعت در جهان, سیاستهای حمایت از توسعه کارآفرینی در کشورهای مختلف و همچنین نظرات کارشناسان داخلی, 35 شاخص به عنوان مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر موضوع پژوهش انتخاب و در تعیین متغیرهای پژوهش و ارزیابی وضعیت موجود و مطلوب مورد استفاده قرار گرفته است. این ارزیابی با استفاده از پرسشنامه و نظرخواهی از 57 تن از تولید کنندگان و سیاست گذاران صنعت بازیهای رایانه ای کشور به عمل آمده و نتایج آن پس از تجزیه و تحلیل با روشهای آماری تحلیل مسیر و آزمون فریدمن در تعیین استراتژیهای پیشنهادی به کار گرفته شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احمدپورداریانی، محمود، و علایی، سوسن. (1386). عنوان: استراتژی توسعه کارآفرینی در بخش فرهنگ (مطالعه صنعت بازیهای رایانه ای). مطالعات فرهنگی و ارتباطات، 3(8)، 17-39. SID. https://sid.ir/paper/118106/fa

    Vancouver: کپی

    احمدپورداریانی محمود، علایی سوسن. عنوان: استراتژی توسعه کارآفرینی در بخش فرهنگ (مطالعه صنعت بازیهای رایانه ای). مطالعات فرهنگی و ارتباطات[Internet]. 1386؛3(8):17-39. Available from: https://sid.ir/paper/118106/fa

    IEEE: کپی

    محمود احمدپورداریانی، و سوسن علایی، “عنوان: استراتژی توسعه کارآفرینی در بخش فرهنگ (مطالعه صنعت بازیهای رایانه ای)،” مطالعات فرهنگی و ارتباطات، vol. 3، no. 8، pp. 17–39، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/118106/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button