مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,398
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه ویژگی های عصب - روان شناختی کودکان با ناتوانی های یادگیری ریاضی و عادی دوره دبستان

صفحات

 صفحه شروع 47 | صفحه پایان 58

چکیده

 پژوهش حاضر به منظور بررسی و مقایسه ویژگی های عصب - روان شناختی دانش آموزان با ناتوانی یادگیری ریاضی و عادی انجام شد. نمونه پژوهش 30 نفر از دانش آموزان پایه چهارم دبستان با ناتوانی یادگیری ریاضی و 30 نفر دانش آموز عادی (بدون ناتوانی یادگیری ریاضی) پایه چهارم دبستان شهر اصفهان بودند. مقیاس عصب - روان شناختی نپسی (NEPSY), مقیاس هوش کودکان وکسلر(WISC) , مقیاس تشخیص حساب نارسایی(DDT)  و مصاحبه بالینی در مورد شرکت کنندگان اجرا شد. نتایج پژوهش نشان داد که بین ویژگی های عصب - روان شناختی شامل کارکردهای اجرایی, توجه, زبان, پردازش بینایی - فضایی, حافظه و یادگیری دانش آموزان با ناتوانی یادگیری ریاضی و عادی تفاوت معنادار وجود دارد. نتایج این پژوهش نشان داد که دانش آموزان با ناتوانی یادگیری ریاضی دارای نارسایی های عصب - روان شناختی هستند. نتایج این پژوهش می تواند در تشخیص و طراحی مداخلات عصب - روان شناختی برای دانش آموزان با ناتوانی یادگیری ریاضی مفید باشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عابدی، احمد، فراهانی، حجت اله، و باقرزاده، بنفشه. (1389). مقایسه ویژگی های عصب - روان شناختی کودکان با ناتوانی های یادگیری ریاضی و عادی دوره دبستان. روانشناسی معاصر، 5(2)، 47-58. SID. https://sid.ir/paper/120156/fa

    Vancouver: کپی

    عابدی احمد، فراهانی حجت اله، باقرزاده بنفشه. مقایسه ویژگی های عصب - روان شناختی کودکان با ناتوانی های یادگیری ریاضی و عادی دوره دبستان. روانشناسی معاصر[Internet]. 1389؛5(2):47-58. Available from: https://sid.ir/paper/120156/fa

    IEEE: کپی

    احمد عابدی، حجت اله فراهانی، و بنفشه باقرزاده، “مقایسه ویژگی های عصب - روان شناختی کودکان با ناتوانی های یادگیری ریاضی و عادی دوره دبستان،” روانشناسی معاصر، vol. 5، no. 2، pp. 47–58، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/120156/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button