مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

785
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

665
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

فاکتورهای اساسی اثرگذار بر عدم موفقیت مدیریت ارتباط با ارباب رجوع در نظام سلامت، مورد مطالعه

صفحات

 صفحه شروع 645 | صفحه پایان 656

چکیده

 مقدمه: مدیریت مناسب ارتباط با ارباب رجوع (مشتریان) در سازمان ها از اهمیت خاصی برخوردار است. در روندهای سازمانی جدید, به دست آوردن رضایت ارباب رجوع جایگاهی حیاتی در اهداف سازمان ها دارد و سازمان ها برای رسیدن به اهداف خود, راهی جز ایجاد ارتباط مناسب با ارباب رجوعان خود از طریق اجرای مناسب پروژه های مدیریت ارتباط با مشتریان ندارند. تحقیقات نشان می دهد, درصد بسیار بالایی از این پروژه ها با عدم موفقیت روبرو می شوند که عوامل مختلفی بر این عدم موفقیت ها اثرگذار می باشد.روش بررسی: در این پژوهش از روش توصیفی و در بخش پیمایشی آن از پرسشنامه و مصاحبه با مدیران, مشاوران و کارشناسان این سامانه (40 نفر), بهره گیری شده است. همچنین به کمک روش ناپارمتریک و تجزیه و تحلیل های آماری با استفاده از نرم افزار SPSS و از طریق آزمون تی استیودنت (student T), صحت اثرگذاری فاکتورها مورد تایید قرار گرفت. روایی پرسش نامه با نظر اساتید و صاحب نظران مدیریت تایید شد و پایایی آن نیز به کمک Cronbach’s alpha 81 درصد به دست آمد. این تحقیق, سامانه مدیریت نظارت و ارتباطات مردمی وزارت بهداشت در سال 1389 خورشیدی را به عنوان یکی از جامع ترین پروژه های مدیریت ارتباط با ارباب رجوع در نظام سلامت در ستاد وزارت بهداشت, درمان و آموزش پزشکی مورد بررسی قرار داده است.یافته ها: بر اساس نتایج بدست آمده مشخص شد که فاکتورهای فرایند های سازمانی با آماره 9.067, تکنولوژی و فناوری با آماره 8.122, فرهنگ سازمانی با آماره 13.259, مدیریتی با آماره 8.658 و هزینه ای با آماره 7.964 از آزمون تی استیودنت با سطح خطای 0.05 به عنوان فاکتورهای اساسی بر عدم موفقیت اجرای این پروژه ها در نظام سلامت, موثر می باشند.نتیجه گیری: هر چند فاکتورهای مختلفی می تواند بر عدم موفقیت پروژه های مدیریت ارتباط با ارباب رجوع در نظام سلامت اثرگذار باشد, اما فاکتورهای پنج گانه تعیین شده به عنوان فاکتورهای اساسی تاثرگذار بر عدم موفقیت این پروژه ها در نظام سلامت معرفی می شوند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خالقی بایگی، مریم، بنار، احد، و ابراهیمی، ابوالفضل. (1393). فاکتورهای اساسی اثرگذار بر عدم موفقیت مدیریت ارتباط با ارباب رجوع در نظام سلامت, مورد مطالعه. مدیریت اطلاعات سلامت، 11(5 (پیاپی 39))، 645-656. SID. https://sid.ir/paper/121640/fa

    Vancouver: کپی

    خالقی بایگی مریم، بنار احد، ابراهیمی ابوالفضل. فاکتورهای اساسی اثرگذار بر عدم موفقیت مدیریت ارتباط با ارباب رجوع در نظام سلامت, مورد مطالعه. مدیریت اطلاعات سلامت[Internet]. 1393؛11(5 (پیاپی 39)):645-656. Available from: https://sid.ir/paper/121640/fa

    IEEE: کپی

    مریم خالقی بایگی، احد بنار، و ابوالفضل ابراهیمی، “فاکتورهای اساسی اثرگذار بر عدم موفقیت مدیریت ارتباط با ارباب رجوع در نظام سلامت, مورد مطالعه،” مدیریت اطلاعات سلامت، vol. 11، no. 5 (پیاپی 39)، pp. 645–656، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/121640/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button