مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

773
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

481
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

جذب، اشتغال و آموزش مدارک پزشکی در استان اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 630 | صفحه پایان 638

چکیده

 مقدمه: شاخص پذیرش دانشجو به طور اساسی به نیازهای جامعه در خصوص تخصص خاص و بستر مناسب آموزشی از قبیل تعداد استادان, فضای آموزشی, منابع آموزشی و تسهیلات آموزشی برای آن رشته تحصیلی بستگی دارد. بنابراین این مقاله حاصل پژوهشی است که با هدف تعیین شاخص پذیرش دانشجو, اشتغال و آموزش در مقاطع مختلف رشته مدارک پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال 1385 انجام گردیده است.روش بررسی: این مطالعه از دسته مطالعات تحلیلی بوده است. جامعه پژوهش شامل کلیه دانشجویان پذیرفته شده, دانش آموختگان, مدرسین گروه مدارک پرشکی و شاغلین واحدهای مرتبط با مدارک پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از بدو تاسیس دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی (یعنی از سال 1368 تا سال 1385), موسسات و سازمان های مختلف در استان اصفهان تا سال 1385 بود. ابزار جمع آوری داده ها, چک لیستی بود که بر اساس اهداف پژوهش طراحی و روایی آن به وسیله متخصصان تایید شد. یافته ها به کمک آمار توصیفی و تحلیلی و نرم افزار SPSS تحلیل گردید.یافته ها: از سال 1368 تا پایان سال 1385, 586 دانشجو در مقاطع کاردانی, کارشناسی و کارشناسی ارشد پذیرفته شده اند و در نهایت تا پایان سال 1386 تعداد 526 دانشجو در مقاطع ذکر شده دانش آموخته شده اند. بیش از نیمی از شاغلین در واحدهای مدارک پزشکی استان اصفهان دارای مدرک تحصیلی دیپلم و کمتر هستند که هیچگونه سنخیتی با شغل آنها ندارد. نتایج آزمون Chi-Square نشان داد که پست های سازمانی مدارک پزشکی اشغال شده با تخصص افراد مطابقت نداشت. اما از شاخص های مربوط به پذیرش دانشجو, شاخص تخصیص منابع و امکانات به دانشجویان در حد خیلی خوب و شاخص تعداد هیات علمی در حد مطلوب بود.نتیجه گیری: نسبت شاخص های مربوط به پذیرش به تخصیص منابع و امکانات برای دانشجویان در حد خیلی خوب بوده است. اما با توجه به افزایش جذب دانشجو در دوره کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی و از طرفی پیوسته شدن دوره کارشناسی, و از طرفی اشغال بیش از نیمی از مشاغل مربوط توسط غیر متخصصین در این رشته شایسته است بین سیاست های جذب دانشجو و اشتغال دانش آموختگان با وزارتخانه مرتبط برای احداث دوره, تعداد پذیرش دانشجو و دفتر امور استخدامی در استانداری, کارگزینی و سایر سازمان های مربوط, هماهنگی و تدابیری صورت و اصلاحاتی در این خصوص منظور گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عجمی، سیما، و قادری نانسا، لیلا. (1390). جذب, اشتغال و آموزش مدارک پزشکی در استان اصفهان. مدیریت اطلاعات سلامت، 8(5 (پیاپی 21))، 630-638. SID. https://sid.ir/paper/121754/fa

    Vancouver: کپی

    عجمی سیما، قادری نانسا لیلا. جذب, اشتغال و آموزش مدارک پزشکی در استان اصفهان. مدیریت اطلاعات سلامت[Internet]. 1390؛8(5 (پیاپی 21)):630-638. Available from: https://sid.ir/paper/121754/fa

    IEEE: کپی

    سیما عجمی، و لیلا قادری نانسا، “جذب, اشتغال و آموزش مدارک پزشکی در استان اصفهان،” مدیریت اطلاعات سلامت، vol. 8، no. 5 (پیاپی 21)، pp. 630–638، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/121754/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا