مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,201
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

694
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقاله کوتاه، بررسی میزان آشنایی دانشجویان و کتابداران پزشکی با وظایف کتابدار بالینی

صفحات

 صفحه شروع 181 | صفحه پایان 185

چکیده

 مقدمه: حجم اطلاعات و وقت ناکافی متخصصان سلامت, حضور یک کتابدار بالینی آشنا به وظایف حرفه ای را در تیم درمان ضروری می نماید. هدف از انجام پژوهش حاضر, تعیین میزان آشنایی دانشجویان کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی و کتابداران با وظایف کتابدار بالینی بود. روش بررسی: این مطالعه از نوع کاربردی بود و به روش پیمایشی- توصیفی انجام شد. جامعه آماری که متشکل از دانشجویان مقطع کارشناسی رشته کتابداری و کتابداران شاغل در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بود, به روش سرشماری انتخاب شد. داده ها به وسیله پرسش نامه محقق ساخته جمع آوری گردید و سپس با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: دانشجویان و کتابداران دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آشنایی به نسبت خوبی با وظایف کتابدار بالینی داشتند. ارتباط معنی داری بین نمره آشنایی کتابداران در سه محور مورد بررسی (اهداف, وظایف و کارکردها) با رشته تحصیلی و میزان سابقه کاری مشاهده نشد. همچنین, فقط در مولفه جستجو و پژوهش تفاوت معنی داری بین نمره آشنایی دانشجویان و کتابداران وجود داشت. نتیجه گیری: با توجه به آشنایی نسبی نظری دانشجویان و کتابداران با مهارت های شغلی یک کتابدار بالینی, امکان اجرای عملی این مهارت ها در محیط بالینی توسط دانشجویان این رشته وجود دارد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سلیمان زاده نجفی، نیره سادات، زارع فراشبندی، الهه، مرادی، رویا، و زارع فراشبندی، فیروزه. (1396). مقاله کوتاه, بررسی میزان آشنایی دانشجویان و کتابداران پزشکی با وظایف کتابدار بالینی. مدیریت اطلاعات سلامت، 14(4 (پیاپی 56) )، 181-185. SID. https://sid.ir/paper/121777/fa

    Vancouver: کپی

    سلیمان زاده نجفی نیره سادات، زارع فراشبندی الهه، مرادی رویا، زارع فراشبندی فیروزه. مقاله کوتاه, بررسی میزان آشنایی دانشجویان و کتابداران پزشکی با وظایف کتابدار بالینی. مدیریت اطلاعات سلامت[Internet]. 1396؛14(4 (پیاپی 56) ):181-185. Available from: https://sid.ir/paper/121777/fa

    IEEE: کپی

    نیره سادات سلیمان زاده نجفی، الهه زارع فراشبندی، رویا مرادی، و فیروزه زارع فراشبندی، “مقاله کوتاه, بررسی میزان آشنایی دانشجویان و کتابداران پزشکی با وظایف کتابدار بالینی،” مدیریت اطلاعات سلامت، vol. 14، no. 4 (پیاپی 56) ، pp. 181–185، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/121777/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button