مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

917
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

575
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه بین تسهیم دانش و بهبود کیفیت علمی از دیدگاه اعضای هیات علمی در دانشگاه های منتخب اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 760 | صفحه پایان 769

چکیده

 مقدمه: امروزه یکی از استراتژی های مهم برای استقرار و کاربست مدیریت دانش در سازمان ها, فرآیند تسهیم دانش می باشد. لذا سازمان ها خصوصا دانشگاه ها که از مراکز مهم اشاعه دانش به شمار می روند با دستیابی به این قابلیت تسهیم دانش می توانند, بهبود کیفیت علمی خود را تضمین کنند. هدف از این پژوهش, تعیین رابطه بین تسهیم دانش و بهبود کیفیت علمی از دیدگاه اعضای هیات علمی در دانشگاه های منتخب اصفهان بود.روش بررسی: روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه اعضای هیات علمی تمام وقت دانشگاه های اصفهان (593 نفر), علوم پزشکی اصفهان (643 نفر) و دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان (236 نفر) در سال تحصیلی 92-1391 خورشیدی جمعا به تعداد 1472 نفر بودکه با استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای تصادفی متناسب با حجم, تعداد 177 نفر انتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات شامل پرسشنامه تسهیم دانش با 10 سوال و پرسشنامه بهبود کیفیت علمی با 30 سوال با مقیاس پنج درجه ای لیکرت بود. روایی پرسشنامه ها به صورت محتوایی, صوری و سازه مورد تایید قرار گرفت و ضرایب پایایی آنها با استفاده از Cronbach’s alpha به ترتیب 0.87 و 0.95 محاسبه گردید. داده ها با استفاده از نرم افزارهای آماری SPSS نسخه 16 و Amos نسخه 18 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: نتایج ضریب همبستگی پیرسون نشان داد که بین تسهیم دانش و بهبود کیفیت علمی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد (p>0.01), هم چنین بین مولفه های تسهیم دانش با تمام مولفه های بهبود کیفیت علمی رابطه مثبت و معناداری وجود داشت (p<0.01). نتایج حاصل از مدل معادله ساختاری نشان داد که تسهیم دانش تاثیر مثبت و معناداری بر بهبود کیفیت علمی دارد و میزان تاثیر تسهیم دانش بر بهبود کیفیت علمی برابر با مقدار برآورد شده استاندارد 0.60 محاسبه گردید. به عبارت دیگر تسهیم دانش 35 درصد از واریانس بهبود کیفیت علمی را پیش بینی و تبیین می کند.نتیجه گیری: دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی با استقرار و کاربست فرهنگ تسهیم دانش می توانند بهبود کیفیت علمی خود را تضمین کرده و آن را ارتقاء ببخشند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رجایی آذرخوارانی، عباس، رجایی پور، سعید، هویدا، رضا، و موحدی، فریده. (1393). رابطه بین تسهیم دانش و بهبود کیفیت علمی از دیدگاه اعضای هیات علمی در دانشگاه های منتخب اصفهان. مدیریت اطلاعات سلامت، 11(6 (پیاپی 40))، 760-769. SID. https://sid.ir/paper/122024/fa

    Vancouver: کپی

    رجایی آذرخوارانی عباس، رجایی پور سعید، هویدا رضا، موحدی فریده. رابطه بین تسهیم دانش و بهبود کیفیت علمی از دیدگاه اعضای هیات علمی در دانشگاه های منتخب اصفهان. مدیریت اطلاعات سلامت[Internet]. 1393؛11(6 (پیاپی 40)):760-769. Available from: https://sid.ir/paper/122024/fa

    IEEE: کپی

    عباس رجایی آذرخوارانی، سعید رجایی پور، رضا هویدا، و فریده موحدی، “رابطه بین تسهیم دانش و بهبود کیفیت علمی از دیدگاه اعضای هیات علمی در دانشگاه های منتخب اصفهان،” مدیریت اطلاعات سلامت، vol. 11، no. 6 (پیاپی 40)، pp. 760–769، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/122024/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button