Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,231
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

513
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مکانیزم های اطلاع رسانی و جذب گردشگران پزشکی در بیمارستان های شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 416 | صفحه پایان 423

چکیده

 مقدمه: امروزه بازار گردشگری پزشکی به عنوان یکی از صنایع درامد زا و رقابتی در دنیا مطرح شده و از حوزه های نوین گردشگری پیشرفته است. اطلاع رسانی مناسب منجر به آگاهی گردشگران پزشکی از قابلیت های حال حاضر خدمات سلامت می گردد. این پژوهش با هدف, تاثیر مکانیزم های اطلاع رسانی در جذب گردشگران پزشکی در بیمارستان های منتخب شهر تهران انجام گرفت.روش بررسی: پژوهش توصیفی- مقطعی حاضر در سال 1390 بر روی 195 نفر از روسا, مدیران, مترون ها, مسوولان بهبود کیفیت, سوپروایزرها و سرپرستاران بیمارستان های هاشمی نژاد, شهید رجایی, حضرت رسول اکرم, میلاد, ایران مهر, محب, لاله و پارسیان انجام گرفت. ابزار جمع آوری داده ها, پرسش نامه دو بخشی بود. پرسش نامه پس از کسب اعتبار علمی و داشتن پایایی 0.88 به کمک آزمون Cronbach’s alpha توسط افراد شرکت کننده در پژوهش تکمیل گردید. داده ها پس از جمع آوری با استفاده از نرم افزار SPSS16 و آزمون های توصیفی درصد فراوانی و میانگین و آزمون تحلیل استنباطی F مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: بین مکانیزم های اطلاع رسانی و جذب گردشگران پزشکی رابطه معنی داری وجود نداشت (P>0.05). از بین متغیرهای مکانیزم های اطلاع رسانی, تنها تبلیغات رسانه ای با جذب گردشگران پزشکی رابطه معنی داری داشت (P=0.05). سایر متغیرها از جمله بروشورها, کتابچه های راهنما, برنامه های تلویزیونی, روش های الکترونیکی و سازمان های مسوول گردشگری تاثیری در جذب گردشگران پزشکی نداشتند.نتیجه گیری: با توجه به وجود این که تنها تبلیغات رسانه ای در جذب گردشگران پزشکی موثر است, به نظر می رسد که تبلیغ توانمندی های کشور در این زمینه در رسانه های بین المللی می تواند به جذب هر چه بیشتر گردشگران پزشکی کمک نماید.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طبیبی، سیدجمال الدین، نصیری پور، امیراشکان، ایوبیان، علی، و باقریان محمودآبادی، حسین. (1391). مکانیزم های اطلاع رسانی و جذب گردشگران پزشکی در بیمارستان های شهر تهران. مدیریت اطلاعات سلامت، 9(3)، 416-423. SID. https://sid.ir/paper/122188/fa

    Vancouver: کپی

    طبیبی سیدجمال الدین، نصیری پور امیراشکان، ایوبیان علی، باقریان محمودآبادی حسین. مکانیزم های اطلاع رسانی و جذب گردشگران پزشکی در بیمارستان های شهر تهران. مدیریت اطلاعات سلامت[Internet]. 1391؛9(3):416-423. Available from: https://sid.ir/paper/122188/fa

    IEEE: کپی

    سیدجمال الدین طبیبی، امیراشکان نصیری پور، علی ایوبیان، و حسین باقریان محمودآبادی، “مکانیزم های اطلاع رسانی و جذب گردشگران پزشکی در بیمارستان های شهر تهران،” مدیریت اطلاعات سلامت، vol. 9، no. 3، pp. 416–423، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/122188/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا