مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,523
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

666
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

9

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی درونی گروه های آموزشی دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 125 | صفحه پایان 134

چکیده

 مقدمه: اعتبارسنجی در آموزش عالی به منظور بهبود کیفیت آموزشی, با ارزیابی درونی گروه های آموزشی توسط اعضای هیات علمی آغاز می گردد. هدف پژوهش حاضر, تعیین وضعیت آموزشی و پژوهشی گروه های آموزشی دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال 1383-1382 از طریق ارزیابی درونی به عنوان اولین مرحله از فرایند اعتبارسنجی بود.روش ها: این مطالعه توصیفی در دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و از طریق بکارگیری مراحل اجرایی فرایند ارزیابی درونی انجام گرفت. گردآوری داده ها با دو پرسشنامه پایا و روا با مقیاس رتبه ای پنج درجه ای برای دانشجویان و اعضای هیات علمی, و فرم مصاحبه مدیران گروه و چک لیست امکانات و تجهیزات آموزشی و پژوهشی انجام شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آماره های توصیفی استفاده گردیده است.نتایج: گروه مدیریت خدمات بهداشتی - درمانی در همه مولفه ها به جز مولفه دانشجویان نسبتا مطلوب بود. گروه کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی در مولفه های اهداف و رسالت و فرایند یاددهی - یادگیری, مطلوب و در دانشجویان نامطلوب و در بقیه نسبتا مطلوب بود. گروه مدارک پزشکی در مولفه های رسالت و اهداف و فرایند یاددهی - یادگیری و ساختارسازمانی و مدیریت مطلوب, درپژوهش نامطلوب و بقیه نسبتا مطلوب بود.نتیجه گیری: ساختار علمی و آکادمیک نقش اساسی در اعتلای کیفیت آموزشی داشته است. در مجموع, نقش مولفه دانشجویان در برنامه های گروه های مختلف کمتر مورد توجه قرار گرفته است. پیشنهاد می شود مسوولین و مدیران گروه ها, ارتباط خود را بطور رسمی با دانشجویان بیشتر کنند و نقش آنان را در ارتقای کیفیت آموزشی و پژوهشی مورد توجه قرار دهند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

یارمحمدیان، محمدحسین، و کلباسی، افسانه. (1385). ارزیابی درونی گروه های آموزشی دانشکده مدیریت و اطلاع ‌رسانی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 6(1 (پیاپی 15))، 125-134. SID. https://sid.ir/paper/384781/fa

Vancouver: کپی

یارمحمدیان محمدحسین، کلباسی افسانه. ارزیابی درونی گروه های آموزشی دانشکده مدیریت و اطلاع ‌رسانی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1385؛6(1 (پیاپی 15)):125-134. Available from: https://sid.ir/paper/384781/fa

IEEE: کپی

محمدحسین یارمحمدیان، و افسانه کلباسی، “ارزیابی درونی گروه های آموزشی دانشکده مدیریت و اطلاع ‌رسانی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 6، no. 1 (پیاپی 15)، pp. 125–134، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/384781/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button