مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,324
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

510
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

5

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

روابط ساده و ترکیبی مولفه های معنویت با وفاداری در محیط کار

صفحات

 صفحه شروع 13 | صفحه پایان 21

چکیده

 زمینه: اخلاق و معنویت از زمره موضوعات پژوهشی بسیار مهم برای محیطهای کار محسوب می شوند, چرا که این پدیده ها, از عوامل اصلی اثرگذار بر رفتارهای انسان محسوب می گردد. بر همین اساس, هدف اصلی در این پژوهش بررسی رابطه معنویت با وفاداری افراد در محیط کار در نظر گرفته شد.روش کار: پژوهش حاضر یک پژوهش همبستگی است که جامعه آماری آن را کارکنان ادارات و سازمانهای یکی از وزارتخانه ها در شهر اصفهان در بهار 1388 تشکیل دادند. ابزارهای مورد استفاده در پژوهش, پرسشنامه 58 سوالی معنویت با یازده خرده مقیاس و وفادای با 7 سوال بوده است. داده های حاصل از پرسشنامه های پژوهش از طریق ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون گام به گام مورد تحلیل قرار گرفت.یافته ها: تمامی یازده خرده مقیاس معنویت با وفاداری دارای رابطه معنادار هستند, ولی رابطه غفلت از تعالی و رشد و موانع معنویت با وفاداری منفی و معنادار بود. نتایج تحلیل رگرسیون گام به گام نیز حاکی از آن بود که در گام اول ارزشهای معنوی و مذهبی با توان تبیین واریانس 29 درصد, در گام دوم ارزشهای معنوی و مذهبی همراه با مسوولیت در رشد شخصی با توان تبیین واریانس 36.2 درصدی و در گام سوم ارزشهای معنوی و مذهبی, مسوولیت در رشد شخصی و ارزشهای مثبت واحد کاری با توان تبیین واریانس 40.6 درصدی با وفاداری دارای رابطه چندگانه معنادار هستند.نتیجه گیری: شواهد به دست آمده در این پژوهش حاکی از آن است که ارزشهای معنوی و مذهبی, مسوولیت در رشد شخصی و ارزشهای مثبت واحد کاری به ترتیب مهمترین ابعاد معنویت موثر بر وفاداری هستند. به این جهت لازم است این ابعاد برای افزایش سطح وفاداری کارکنان مورد تقویت قرار گیرند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

نادی، محمدعلی، و گل پرور، محسن. (1390). روابط ساده و ترکیبی مولفه های معنویت با وفاداری در محیط کار. اخلاق در علوم و فناوری، 6(2)، 13-21. SID. https://sid.ir/paper/122606/fa

Vancouver: کپی

نادی محمدعلی، گل پرور محسن. روابط ساده و ترکیبی مولفه های معنویت با وفاداری در محیط کار. اخلاق در علوم و فناوری[Internet]. 1390؛6(2):13-21. Available from: https://sid.ir/paper/122606/fa

IEEE: کپی

محمدعلی نادی، و محسن گل پرور، “روابط ساده و ترکیبی مولفه های معنویت با وفاداری در محیط کار،” اخلاق در علوم و فناوری، vol. 6، no. 2، pp. 13–21، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/122606/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button