مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

930
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,044
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش مدیریت دانش و یادگیری سازمانی بر سوء اخلاق سازمانی کارکنان

صفحات

 صفحه شروع 68 | صفحه پایان 77

چکیده

 زمینه از عوامل مهم کاهش سوءاخلاق سازمانی, مدیریت دانش سازمانی در تمام زمینه ها و یادگیری سازمانی است که پژوهشات مختلف به نوعی به این عوامل اشاره کرده اند. هدف این مقاله تبیین نقش مدیریت دانش و یادگیری سازمانی بر سوء اخلاق سازمانی کارکنان است. روش پژوهش حاضر از نظر روش, توصیفی از نوع همبستگی و جامعه آماری آن کارکنان اداری نواحی پنج گانه آموزش و پرورش شهر تبریز بود. حجم نمونه آماری پژوهش 207 کارمند تعیین و با استفاده از روش تصادفی طبقه ای نسبتی انتخاب گردیدند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه بوده. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آماره های توصیفی (فراوانی, میانگین و انحراف معیار) و آمار استنباطی (همبستگی پیرسون و آزمون رگرسیون چندگانه با روش گام به گام استفاده شد. یافته ها یافته های پژوهش نشان دادند که بین مولفه های مدیریت دانش و سوء اخلاق سازمانی کارکنان رابطه منفی و معناداری وجود دارد. رابطه بین یادگیری سازمانی و سوء اخلاق سازمانی به غیر از مولفه های فرهنگ سازمانی و رهبری و مشارکت کارکنان منفی و معنادار به دست آمد. همچنین نتایج رگرسیون نشان داد که مولفه های برونی سازی دانش و توسعه و شایستگی, رهبری مشارکتی و ساختار سازمانی توانستند سوء اخلاق سازمانی را پیش بینی نمایند. نتیجه گیری نتایج نشان داد متغیرهای سوء اخلاق سازمانی, مدیریت دانش, یادگیری سازمانی ضمن داشتن رابطه معنی دار با همدیگر, پیش بینی های خوبی نیز از همدیگر دارند که توجه به این زمینه ها می توانند در کاهش سوء اخلاق سازمانی به عنوان یکی از مشکلات و معضلات سازمانهای کشور موثر واقع گردند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زوار، تقی، یارمحمدزاده، پیمان، و آرامی، مریم. (1398). نقش مدیریت دانش و یادگیری سازمانی بر سوء اخلاق سازمانی کارکنان. اخلاق در علوم و فناوری، 14(4 )، 68-77. SID. https://sid.ir/paper/122776/fa

    Vancouver: کپی

    زوار تقی، یارمحمدزاده پیمان، آرامی مریم. نقش مدیریت دانش و یادگیری سازمانی بر سوء اخلاق سازمانی کارکنان. اخلاق در علوم و فناوری[Internet]. 1398؛14(4 ):68-77. Available from: https://sid.ir/paper/122776/fa

    IEEE: کپی

    تقی زوار، پیمان یارمحمدزاده، و مریم آرامی، “نقش مدیریت دانش و یادگیری سازمانی بر سوء اخلاق سازمانی کارکنان،” اخلاق در علوم و فناوری، vol. 14، no. 4 ، pp. 68–77، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/122776/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button