مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

808
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

659
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

دکترین استیفای حق در حوزه علائم تجاری با نگاهی بر حقوق مصرف کننده

صفحات

 صفحه شروع 631 | صفحه پایان 646

چکیده

 دکترین استیفای حق در رقابت و تجارت آزاد بازار بسیار موثر است. حقوق علائم تجاری از جمله حقوق مالکیت فکری است که نسبت به سایر شاخه های آن با بازار و تجارت ارتباط بیشتری دارد. در قانون ثبت اختراعات, طرح های صنعتی و علائم تجاری مصوب 1386 به دکترین استیفای حق در حوزه علائم تجاری اشاره شده است. حقوق انحصاری که حقوق علائم تجاری ایجاد می کند از یک سو به سود تولیدکننده و از سوی دیگر, به نفع مصرف کننده است. تلاقی حقوق مصرف کننده و تولیدکننده در این مورد سبب شده است که همواره نتوان استیفای حق را درخصوص علائم تجاری اعمال کرد. در این تحقیق این موضوع بررسی می شود که آیا حقوق مصرف کننده می تواند مانع اعمال دکترین شود؟ به طور کلی باید گفت در هر موردی که اعمال دکترین شرایطی را ایجاد کند که بر اساس آن مصرف کننده درباره منشا کالا دچار اشتباه یا گمراهی شود, نباید آن را پذیرفت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حبیبا، سعید، و مظفری، محبت. (1396). دکترین استیفای حق در حوزه علائم تجاری با نگاهی بر حقوق مصرف کننده. مطالعات حقوق خصوصی (حقوق)، 47(4 )، 631-646. SID. https://sid.ir/paper/125031/fa

    Vancouver: کپی

    حبیبا سعید، مظفری محبت. دکترین استیفای حق در حوزه علائم تجاری با نگاهی بر حقوق مصرف کننده. مطالعات حقوق خصوصی (حقوق)[Internet]. 1396؛47(4 ):631-646. Available from: https://sid.ir/paper/125031/fa

    IEEE: کپی

    سعید حبیبا، و محبت مظفری، “دکترین استیفای حق در حوزه علائم تجاری با نگاهی بر حقوق مصرف کننده،” مطالعات حقوق خصوصی (حقوق)، vol. 47، no. 4 ، pp. 631–646، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/125031/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button