مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

515
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

622
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عنوان فارسی: الگوی نشاط انقلابی بر مبنای طرح تجربی تدریس درس «انقلاب اسلامی و ریشه های آن» در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی (عنوان عربی: نموذج الحماس الثوری على أساس الاطروحة التجریبیة لتدریس درس «الثورة الإسلامیة وجذورها»، فی الجامعات ومؤسسات التعلیم العالی)

صفحات

 صفحه شروع 37 | صفحه پایان 52

کلیدواژه

مهندسی معکوس انقلاب (کلیدواژه عربی: دروس الثورة الإسلامیةQ1
الهندسة المعکوسة للثورة)Q1

چکیده

 چکیده فارسی: معمول استخدام های سیاسی در یک نظام سیاسی از طریق ساختارهای تنظیم شده و مشخصی, تلاش می کند تا مستخدمین سیاسی را از میان اجتماع ذیل حاکمیت خود برگزیند. بنابراین, هر موقعیت فکری و ایده آلی که در جامعه موجود باشد, از طریق همین مستخدمین سیاسی, به سطح حاکمیت منتقل می شود. در صورت برخورداری اجتماع از نشاط و سلامت اجتماعی, این نشاط, تحرک و سلامت, از طریق گزینش نخبگان و افراد شایسته تحت عنوان مستخدم سیاسی, به بدنه حاکمیت نیز منتقل می شود؛ این مقاله به این سئوال پاسخ می دهد که مدل نشاط انقلابی در بستر محیط دانشگاهی و با مخاطبان دانشجو چگونه محقق خواهد شد؟ بیان می شود که جهت بالابردن سطح نشاط انقلابی و حفظ انقلابی گری در میان جوانان, هشت مرحله «اشتراک عقیده», «اعتقاد», «التزام», «مردم داری», «همبستگی», «برنامه ریزی», «حصول نتیجه مطلوب» و «جمهوری اسلامی» مفروض شده که در این مقاله برمبنای یک طرح تجربی, رابطه میان اقناع تبلیغی درس انقلاب اسلامی و ریشه های آن با مدل نشاط انقلابی بررسی می شود. چکیده عربی: المتعارف عادة فی الاستخدامات السیاسیة فی أی نظام سیاسی هو السعی عن طریق سیاقات منظمة ومعینة لاختیار المستخدمین السیاسیین من بین أفراد الجماعات التابعة لسلطتهم. على هذا الأساس, فإن أی واقع فکری ومثالی موجود فی المجتمع, سینتقل من خلال هؤلاء المستخدمین السیاسیین الى دائرة السلطة. فإن کان المجتمع یتصف بالحماس والسلامة الاجتماعیة, هذا الحماس, والحرکة, والسلامة, ینتقل أیضاً عن طریق اختیار ذوی الکفاءات والمؤهلین کمستخدمین سیاسیین, الى أجهزة السلطة. یتکفل هذا البحث بالإجابة عن السؤال التالی وهو: ما نموذج الحماس الثوری المناسب للأجواء الجامعیة, وکیف یمکن تحقیه لدى المتلقین من طلبة الجامعات؟ إن الإرتقاء بمستوى الحماس الثوری والحفاظ على الروح الثوریة بین الشباب, یفترض ثمانیة مراحل «الاشتراک فی العقیدة», «الایمان», «الإلتزام», «ومداراة الناس», «والتلاحم», «والتخطیط», «والحصول على النتیجة المرجوة», و«الحکم الجمهوری الإسلامی», حیث یتناول هذا البحث وفقاً لاطروحة تجریبیة للعلاقة بین الاقناع عن طریق الدعوة والتبلیغ لدروس الثورة الإسلامیة وجذورها, مع نموذج الحماس الثوری.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اشرافی، مجتبی، و اشرافی، مرتضی. (1398). عنوان فارسی: الگوی نشاط انقلابی بر مبنای طرح تجربی تدریس درس «انقلاب اسلامی و ریشه های آن» در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی (عنوان عربی: نموذج الحماس الثوری على أساس الاطروحة التجریبیة لتدریس درس «الثورة الإسلامیة وجذورها», فی الجامعات ومؤسسات التعلیم العالی). مطالعات انقلاب اسلامی، 16(57 )، 37-52. SID. https://sid.ir/paper/126939/fa

    Vancouver: کپی

    اشرافی مجتبی، اشرافی مرتضی. عنوان فارسی: الگوی نشاط انقلابی بر مبنای طرح تجربی تدریس درس «انقلاب اسلامی و ریشه های آن» در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی (عنوان عربی: نموذج الحماس الثوری على أساس الاطروحة التجریبیة لتدریس درس «الثورة الإسلامیة وجذورها», فی الجامعات ومؤسسات التعلیم العالی). مطالعات انقلاب اسلامی[Internet]. 1398؛16(57 ):37-52. Available from: https://sid.ir/paper/126939/fa

    IEEE: کپی

    مجتبی اشرافی، و مرتضی اشرافی، “عنوان فارسی: الگوی نشاط انقلابی بر مبنای طرح تجربی تدریس درس «انقلاب اسلامی و ریشه های آن» در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی (عنوان عربی: نموذج الحماس الثوری على أساس الاطروحة التجریبیة لتدریس درس «الثورة الإسلامیة وجذورها», فی الجامعات ومؤسسات التعلیم العالی)،” مطالعات انقلاب اسلامی، vol. 16، no. 57 ، pp. 37–52، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/126939/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button