مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,919
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,265
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه انگیزه پیشرفت، اعتمادبه نفس، احساس تعلق به مدرسه و عملکرد تحصیلی دانش آموزان مدارس دولتی، نمونه دولتی، هوشمند و تیزهوشان

صفحات

 صفحه شروع 67 | صفحه پایان 74

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف مقایسه انگیزه پیشرفت, اعتمادبه نفس, احساس تعلق به مدرسه و عملکرد تحصیلی دانش آموزان در مدارس دولتی, نمونه دولتی, هوشمند و تیزهوشان شهرستان ساری به روش علی-مقایسه ای انجام شد. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان دختر پایه هشتم در سال تحصیلی 95–1394 بود که به روش نمونه گیری غیر تصادفی در دسترس تعداد 170 نفر به عنوان نمونه انتخاب شد. ابزار اندازه گیری, پرسشنامه های استاندارد انگیزه پیشرفت هلمدیچ و اسپنز (1977), اعتمادبه نفس آیزنگ (1976), احساس تعلق به مدرسه بری و همکاران (2004) و عملکرد تحصیلی فام و تیلور (1999) بود. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه ها با نظر پنج تن از استادان عضو هیات علمی در رشته های علوم تربیتی و روان شناسی تایید شد. با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ, پایایی پرسشنامه انگیزه پیشرفت برابر 0.86, اعتمادبه نفس برابر 0.83, احساس تعلق به مدرسه برابر 0.85 و عملکرد تحصیلی برابر 0.87 محاسبه شد. روش تجزیه وتحلیل داده ها استفاده از روش های آمار توصیفی (میانگین و انحراف استاندارد) و آمار استنباطی (آزمون ناپارامتری کروسکال والیس به دلیل غیر نرمال بودن متغیرها بر اساس آزمون کولموگوروف - اسمیرنوف) از طریق برنامه نرم افزار SPSS23 بود. یافته ها نشان داد که انگیزه پیشرفت, اعتمادبه نفس, احساس تعلق به مدرسه و عملکرد تحصیلی دانش آموزان در مدارس دولتی, نمونه دولتی, هوشمند و تیزهوشان متفاوت است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رضایی راد، مجتبی، و ساداتی مطلق، سیده لیلا. (1396). مقایسه انگیزه پیشرفت, اعتمادبه نفس, احساس تعلق به مدرسه و عملکرد تحصیلی دانش آموزان مدارس دولتی, نمونه دولتی, هوشمند و تیزهوشان. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 14(28 (پیاپی 55) )، 67-74. SID. https://sid.ir/paper/127200/fa

    Vancouver: کپی

    رضایی راد مجتبی، ساداتی مطلق سیده لیلا. مقایسه انگیزه پیشرفت, اعتمادبه نفس, احساس تعلق به مدرسه و عملکرد تحصیلی دانش آموزان مدارس دولتی, نمونه دولتی, هوشمند و تیزهوشان. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1396؛14(28 (پیاپی 55) ):67-74. Available from: https://sid.ir/paper/127200/fa

    IEEE: کپی

    مجتبی رضایی راد، و سیده لیلا ساداتی مطلق، “مقایسه انگیزه پیشرفت, اعتمادبه نفس, احساس تعلق به مدرسه و عملکرد تحصیلی دانش آموزان مدارس دولتی, نمونه دولتی, هوشمند و تیزهوشان،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 14، no. 28 (پیاپی 55) ، pp. 67–74، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127200/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button