مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,283
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,705
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین اهداف برنامه درسی پرورش هوش اخلاقی کودکان دوره ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 15 | صفحه پایان 23

چکیده

 با هدف بررسی فرایند تدوین اهداف برنامه درسی پرورش هوش اخلاقی, در این تحقیق از روش تحلیل محتوای کیفی مبتنی بر تکنیک مقوله بندی قیاسی و بر اساس رویکرد مایرینگ (Mayring) استفاده شده است. حوزه موردمطالعه شامل متون چاپی و الکترونیکی برگرفته از آثار اندیشمندان و نظریه پردازان حوزه های هوش اخلاقی و نوفهم گرایی برنامه درسی که از طریق روش نمونه گیری هدفمند, متون منتخب تعیین و از طریق روش فیش برداری مبادرت به جمع آوری اطلاعات گردید. با در نظر گرفتن پاراگراف به عنوان واحد تحلیل, کدگذاری انجام و مفاهیم و مقوله ها استخراج گردیدند. یافته ها حاکی از آن بود که رشد عملکرد اخلاقی, رشد تفکر اخلاقی, ایجاد منش اجرایی و اخلاقی, رشد اعتقادات مذهبی, پرورش دید زیباشناختی به اخلاق, پرورش آزادی اندیشه و رفتار, رشد تفکر خلاق, پرورش تفکر انتقادی, تربیت شهروند نیک و قانون مدار, ایجاد باور مردم سالاری, رشد انگیزش درونی, پرورش روحیه مراقبت و غمخواری از طریق فهم همدلی با ساختار و آموزش و مراقبت, رشد آگاهی ها و رفتارهای اجتماعی از طریق درک زندگی اجتماعی و آموزش آگاهی های اجتماعی, پرورش وجدان کاری, رشد فضیلت محبت و همدلی, پرورش انگیزه کمال جویی, تقویت مهارت قانون گرایی, رشد خود مراقبتی و وجدان اخلاقی و پرورش تفکر عمیق و فلسفی نسبت به خود و پدیده ها, تعیین کننده اهداف برنامه درسی پرورش هوش اخلاقی کودکان دوره ابتدایی می باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    وزیری یزدی، سعید، یوسفی، علیرضا، و کشتی آرای، نرگس. (1396). تبیین اهداف برنامه درسی پرورش هوش اخلاقی کودکان دوره ابتدایی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 14(28 (پیاپی 55) )، 15-23. SID. https://sid.ir/paper/127205/fa

    Vancouver: کپی

    وزیری یزدی سعید، یوسفی علیرضا، کشتی آرای نرگس. تبیین اهداف برنامه درسی پرورش هوش اخلاقی کودکان دوره ابتدایی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1396؛14(28 (پیاپی 55) ):15-23. Available from: https://sid.ir/paper/127205/fa

    IEEE: کپی

    سعید وزیری یزدی، علیرضا یوسفی، و نرگس کشتی آرای، “تبیین اهداف برنامه درسی پرورش هوش اخلاقی کودکان دوره ابتدایی،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 14، no. 28 (پیاپی 55) ، pp. 15–23، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127205/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا