مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,310
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,509
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نیازسنجی برنامه درسی دوره پیش دبستانی تحت نظر آموزش و پرورش از دیدگاه مدیران و مربیان شهر اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 132 | صفحه پایان 145

کلیدواژه

نیازسنجی (هنر و خلاقیتQ3
فرهنگ شهروندی)Q3

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف نیازسنجی برنامه درسی دوره پیش دبستانی تحت نظر وزارت آموزش و پرورش از دیدگاه مدیران و مربیان شهر اصفهان در سال تحصیلی 89-88 انجام گرفت. روش تحقیق توصیفی - پیمایشی و جامعه آماری, کلیه مدیران و مربیان مراکز پیش دبستانی شهر اصفهان که به تعداد 37 نفر مدیر و 506 نفر مربی بودند را شامل می شد, از این تعداد با روش نمونه گیری خوشه ای 140 نفر مربی و با استفاده از سرشماری 37 نفر مدیر انتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات این پژوهش پرسشنامه محقق ساخته با 6 سوال اصلی و 36 گویه بر اساس طیف لیکرت بود. پایایی آن بر اساس ضریب آلفای کرونباخ 0.92 برآورد گردید. روایی پرسشنامه محتوایی بود که توسط چند تن از اساتید دانشگاه مورد تایید قرار گرفت. تجزیه و تحلیل داده های پژوهش با بهره گیری از نرم افزار 16 spss در دو سطح آمار توصیفی (درصد, فراوانی, میانگین, انحراف معیار) و استنباطی (t تک متغیره, آزمون فریدمن و آزمون تحلیل واریانس) انجام گرفت. نتایج تحقیق نشان داد که نیاز برنامه درسی دوره پیش دبستانی به ترتیب اولویت, بهداشت و ایمنی با میانگین 4.59, مهارت های زبانی با میانگین 4.55, فرهنگ شهروندی با میانگین 4.42, هنر و خلاقیت با میانگین 4.09, تربیت بدنی و جسمی با میانگین 4.06 و آموزش دینی و مذهبی با میانگین 3.87, بیش از سطح متوسط بودند. آزمون فریدمن در سطح p>0.05 معنادار و t مشاهده شده از مقدار بحرانی جدول در سطح خطای 5 درصد بزرگتر بود. لذا میزان نیاز به برنامه درسی از دید مدیران و مربیان بیش از سطح متوسط بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سعادتمند، زهره، لیاقت دار، محمد جواد، و صادقیان، زهرا. (1391). نیازسنجی برنامه درسی دوره پیش دبستانی تحت نظر آموزش و پرورش از دیدگاه مدیران و مربیان شهر اصفهان. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 9(35)، 132-145. SID. https://sid.ir/paper/127261/fa

    Vancouver: کپی

    سعادتمند زهره، لیاقت دار محمد جواد، صادقیان زهرا. نیازسنجی برنامه درسی دوره پیش دبستانی تحت نظر آموزش و پرورش از دیدگاه مدیران و مربیان شهر اصفهان. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1391؛9(35):132-145. Available from: https://sid.ir/paper/127261/fa

    IEEE: کپی

    زهره سعادتمند، محمد جواد لیاقت دار، و زهرا صادقیان، “نیازسنجی برنامه درسی دوره پیش دبستانی تحت نظر آموزش و پرورش از دیدگاه مدیران و مربیان شهر اصفهان،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 9، no. 35، pp. 132–145، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127261/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا