مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,254
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,357
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی ارتباط بین انواع سبک تفکر با خلاقیت و نوآوری مدیران مدارس شهرستان لامرد

صفحات

 صفحه شروع 63 | صفحه پایان 72

چکیده

 هدف اصلی این پژوهش بررسی ارتباط بین انواع سبک تفکر و خلاقیت و نوآوری مدیران مدارس است. روش پژوهش از نوع توصیفی همبستگی و جامعه آماری آن همه مدیران (110 نفر) مدارس شهرستان لامرد در سال تحصیلی 87-88 است. با به کارگیری روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای, 90 مدیر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. در این تحقیق از دو ابزار اندازه گیری, پرسشنامه سبک تفکرInQ) , هریسون و برامسون, 1997) و پرسشنامه مقیاس نوآوری سازمانی (زارعی, 1385) استفاده شد. ضریب پایایی آنها با استفاده از روش بازآزمایی با فاصله زمانی دو هفته, به ترتیب برابر 0.73 و 0.67 به دست آمد که در سطح 0.01 کاملا معنادار بود. داده های به دست آمده, با نرم افزار آماری SPSS و با استفاده از روش های آمار توصیفی (فراوانی و درصد فراوانی) و آمار استنباطی (ضریب همبستگی پیرسون, رگرسیون چندگانه و آزمون t مستقل) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد که افراد نمونه, بیشتر سبک های تفکر تحلیل گرا و آرمان گرا را ترجیح داده و کمتر از سایر سبک ها استفاده کرده اند. همچنین بین سبک تفکر مدیران مدارس با نوآوری رابطه معناداری وجود دارد و سبک تفکر عمل گرا بیشترین پیش بینی کننده نوآوری سازمانی است (β=0.45, (P-Value<0.05. اگرچه میزان نوآوری سازمانی مدیران زن و مرد نسبتا بالاست و تفاوت معناداری میان آنها وجود ندارد (0.05<(P-Value=0.38, اما نتایج حاصل نشان می دهد که تفاوت معناداری بین مدیران زن و مرد در دو بعد از ابعاد نوآوری سازمانی یعنی بعد ساختاری (0.01> (P-Value=0.003و فرهنگی (0.01>P-Value=0.02) وجود دارد, بدین صورت که میانگین نمرات بعد فرهنگی مردان بیشتر از زنان است. و در بعد ساختاری میانگین زنان بیشتر از مردان است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

هاشمی، سیداحمد، صادقی فرد، احمد، و همتی، ابوذر. (1390). بررسی ارتباط بین انواع سبک تفکر با خلاقیت و نوآوری مدیران مدارس شهرستان لامرد. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 8(30)، 63-72. SID. https://sid.ir/paper/127291/fa

Vancouver: کپی

هاشمی سیداحمد، صادقی فرد احمد، همتی ابوذر. بررسی ارتباط بین انواع سبک تفکر با خلاقیت و نوآوری مدیران مدارس شهرستان لامرد. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1390؛8(30):63-72. Available from: https://sid.ir/paper/127291/fa

IEEE: کپی

سیداحمد هاشمی، احمد صادقی فرد، و ابوذر همتی، “بررسی ارتباط بین انواع سبک تفکر با خلاقیت و نوآوری مدیران مدارس شهرستان لامرد،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 8، no. 30، pp. 63–72، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127291/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button