مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,497
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

905
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نگرش استادان علوم تربیتی به سرفصل برنامه های تحصیلی رشته کاردانی و کارشناسی آموزش ابتدایی در آموزش عالی ایران

صفحات

 صفحه شروع 95 | صفحه پایان 118

چکیده

 هدف این پژوهش شناسایی وضع موجود برنامه های تحصیلی رشته آموزش و پرورش ابتدایی در آموزش عالی ایران از نظر استادان علوم تربیتی و ارایه راهکارهایی برای بهبود و رسیدن به وضع مطلوب است. در این مطالعه پنج فرضیه در ارتباط با وضع موجود و وضع مطلوب, اهداف, محتوا, روش آموزش و روش ارزشیابی از آموخته ها مطرح گردیده است. تحقیق از نوع کاربردی و روش زمینه یابی است. جامعه آماری 500 نفر از استادان علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی سراسرکشور است که پس از تعیین حجم نمونه تعداد 100 نفر با روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب و پرسشنامه (83 گویه) محقق ساخته روی آنها اجرا گردید. تجزیه و تحلیل داده ها در دو سطح آمار توصیفی (فراوانی, درصد, میانگین, انحراف معیار) و آمار استنباطی (آزمون z) با استفاده از نرم افزار SPSS11 انجام شده است. نتایج این بررسی نشان می دهد برنامه های تحصیلی فعلی با وضعیت مطلوب فاصله آشکار و نیاز به بازنگری جدی دارد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

حسین پور، محمد، شریعتمداری، علی، نادری، عزت اله، و سیف نراقی، مریم. (1386). نگرش استادان علوم تربیتی به سرفصل برنامه های تحصیلی رشته کاردانی و کارشناسی آموزش ابتدایی در آموزش عالی ایران. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 21(15)، 95-118. SID. https://sid.ir/paper/127359/fa

Vancouver: کپی

حسین پور محمد، شریعتمداری علی، نادری عزت اله، سیف نراقی مریم. نگرش استادان علوم تربیتی به سرفصل برنامه های تحصیلی رشته کاردانی و کارشناسی آموزش ابتدایی در آموزش عالی ایران. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1386؛21(15):95-118. Available from: https://sid.ir/paper/127359/fa

IEEE: کپی

محمد حسین پور، علی شریعتمداری، عزت اله نادری، و مریم سیف نراقی، “نگرش استادان علوم تربیتی به سرفصل برنامه های تحصیلی رشته کاردانی و کارشناسی آموزش ابتدایی در آموزش عالی ایران،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 21، no. 15، pp. 95–118، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127359/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا