مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,244
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

3,830
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی محتوای برنامه درسی رشته علوم تربیتی گرایش آموزش و پرورش پیش دبستانی و دبستانی

صفحات

 صفحه شروع 103 | صفحه پایان 115

چکیده

 هدف این پژوهش, ارزیابی محتوای برنامه درسی رشته علوم تربیتی گرایش آموزش و پرورش پیش دبستانی و دبستانی بود. پژوهش حاضر, با روشی توصیفی پیمایشی انجام شد و جامعه آماری آن شامل دانشجویان سال سوم و چهارم رشته علوم تربیتی گرایش آموزش و پرورش پیش دبستانی و دبستانی, مدیران و مربیان مهدهای کودک شهر مشهد و معلمان مدارس ابتدایی نواحی هفت گانه شهر مشهد است. نمونه انتخابی, در مجموع 83 نفر بودند که شامل 53 نفر از شاغلان آموزش و پرورش پیش دبستانی, معلمان مدارس ابتدایی و نیز 30 نفر از دانشجویان سال سوم و چهارم رشته علوم تربیتی گرایش آموزش و پرورش پیش دبستانی و دبستانی می شد. برای ارزیابی محتوای برنامه درسی رشته علوم تربیتی, ارزیابی شیوه تدریس اساتید, ارزیابی تناسب محتوای ارائه شده توسط استادان با محتوای برنامه, و اصلاحات و پیشنهادات ارائه شده از 4 پرسشنامه محقق ساخته معتبر استفاده شد و روایی و پایای ابزارها احراز گردید. به منظور تحلیل داده های گردآوری شده شاخص های توصیفی, تحلیل واریانس یک راهه و آزمون خی دو مورد استفاده قرار گرفت. یافته ها نشان داد که شرکت کنندگان, کیفیت محتوای برنامه درسی رشته را در سطح متوسط ارزیابی کردند. مربیان مهد در مقایسه با دانشجویان و معلمان مدارس ابتدایی نگرش بهتری در مورد محتوای برنامه درسی رشته دارند. شرکت کنندگان در پژوهش با اعمال اصلاحات پیشنهادی موافق بودند. نتایج آزمون خی دو نیز نمایان ساخت که گروه های مورد مطالعه, جز در 4 مورد, در سایر موارد هیچ اختلاف نظری با یکدیگر نداشته اند. علاوه بر این, نتایج نشان داد که از منظر دانشجویان کیفیت تدریس اساتید (27, p>0.05)=F, 14.0 (1) و کیفیت محتوای تخصصی ارائه شده توسط استاد بر ارزیابی دانشجویان از محتوای برنامه درسی رشته تاثیری نداشته است (24, p>0.05)=F, 075.0 (1).

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کارشکی، حسین، جعفری ثانی، حسین، و ارفع بلوچی، فاطمه. (1392). ارزیابی محتوای برنامه درسی رشته علوم تربیتی گرایش آموزش و پرورش پیش دبستانی و دبستانی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 10(11 (پیاپی 38))، 103-115. SID. https://sid.ir/paper/127368/fa

    Vancouver: کپی

    کارشکی حسین، جعفری ثانی حسین، ارفع بلوچی فاطمه. ارزیابی محتوای برنامه درسی رشته علوم تربیتی گرایش آموزش و پرورش پیش دبستانی و دبستانی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1392؛10(11 (پیاپی 38)):103-115. Available from: https://sid.ir/paper/127368/fa

    IEEE: کپی

    حسین کارشکی، حسین جعفری ثانی، و فاطمه ارفع بلوچی، “ارزیابی محتوای برنامه درسی رشته علوم تربیتی گرایش آموزش و پرورش پیش دبستانی و دبستانی،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 10، no. 11 (پیاپی 38)، pp. 103–115، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127368/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button