مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,591
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,604
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مبانی معرفت شناسی تعلیم و تربیت چندفرهنگی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 15

چکیده

 این پژوهش با هدف بررسی مبانی معرفت شناسی تعلیم و تربیت چندفرهنگی, به روش کیفی از نوع پژوهش فلسفی: تحلیل مفهومی, انجام گرفت. حوزه پژوهش شامل کتاب ها, مجلات و نوشته های مرتبط با موضوع پژوهش بود که جهت نمونه گیری نیز به علت کثرت منابع در این حوزه از مکتوبات چاپی و دیجیتالی که برای محقق قابل دسترسی بود, استفاده شد. در این پژوهش جهت گردآوری اطلاعات از نمونه فیش هایی که به وسیله پژوهشگر طراحی شده بود استفاده گردید. روش تجزیه و تحلیل در این پژوهش به شیوه تحلیل مفهوم, تفسیر مفهوم و استنتاج نظری بود. یافته های پژوهش بیانگر این بود که دو ریشه و مبنای فلسفی عمده تعلیم و تربیت چندفرهنگی عبارتند از: پست مدرنیسم و نظریه انتقادی. بر اساس نتایج تحقیق مبانی معرفت شناسی تعلیم و تربیت چندفرهنگی عبارت بود از: اعتقاد به نسبیت گرایی, رد هرگونه حقیقت ثابت (مطلق) و در مقابل اعتقاد به حقایق محلی مبتنی بر مشاهدات عمومی مردم یا قراردادهای روش شناختی و پژوهشی عالمان و دانشمندان, رد دانش عینی یا عینیت گرایی و به جای آن قبولی نظریه ذهنیت متقابل؛ نفی قطعیت ها و جزم اندیشی های پوزیتیویستی در حوزه روش شناسی متدولوژی علمی؛ نفی مرزبندی های تصنعی میان رشته های دانش بشری و به جای آن طرفداری از رویکرد میان رشته ای در علوم.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    غریبی، جلال، گلستانی، سیدهاشم، و جعفری، سیدابراهیم. (1394). مبانی معرفت شناسی تعلیم و تربیت چندفرهنگی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 12(20 (پیاپی 47))، 1-15. SID. https://sid.ir/paper/127385/fa

    Vancouver: کپی

    غریبی جلال، گلستانی سیدهاشم، جعفری سیدابراهیم. مبانی معرفت شناسی تعلیم و تربیت چندفرهنگی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1394؛12(20 (پیاپی 47)):1-15. Available from: https://sid.ir/paper/127385/fa

    IEEE: کپی

    جلال غریبی، سیدهاشم گلستانی، و سیدابراهیم جعفری، “مبانی معرفت شناسی تعلیم و تربیت چندفرهنگی،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 12، no. 20 (پیاپی 47)، pp. 1–15، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127385/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button