مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

5,233
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,304
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ابعاد و مولفه های نظام مدیریت مدرسه محوری و ارایه مدل مفهومی

صفحات

 صفحه شروع 49 | صفحه پایان 74

چکیده

 این پژوهش با هدف شناسایی ابعاد و مولفه های نظام مدیریت مدرسه محوری و ارایه چارچوب مناسب اجرا گردیده است. جامعه آماری این تحقیق کلیه مدیران, معاونان و معلمان مدارس شهر تهران (95905 نفر) و نمونه آماری به کمک جدول تعیین حجم نمونه مورگان و با روش تصادفی طبقه ای (1093 نفر) می باشند, ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه و مصاحبه است که بعد از تعیین روایی و محاسبه پایایی آن (0.93) اجرا گردید. داده ها به کمک آمار توصیفی و استنباطی تجزیه و تحلیل گردید. نتایج به دست آمده از آزمون فرضیه ها نشان می دهد که ابعاد و مولفه های نظام مدیریت مدرسه محوری عبارتانداز: فرضیه اول. در بعد تصمیم گیری شامل مولفه های, پذیرش متقابل, مشارکت, مشارکت اکثریت آرا, آموزش نیروی انسانی. فرضیه دوم. در بعد کنترل و نظارت شامل مولفه های, خودکنترلی, پاسخگویی فرد در برابر جمع, نظارت و پاسخگویی جمع به جمع و نظارت عالی اداره های آموزش و پرورش. فرضیه سوم. در بعد ارزیابی عملکرد و پاداش عوامل انسانی شامل مولفه های, ویژگیهای اخلاقی, شخصیتی, مهارتهای مدیریتی و ارتباطی منابع انسانی, تحصیلات رسمی, مهارتهای فنی و دوره های آموزشی است.همچنین نتایج به دست آمده از مصاحبه با متخصصان و صاحب نظران مدیریت آموزشی نشان می دهد که مهمترین نظریه هایی که به کارگیری آنها در آموزش و پرورش زمینه استقرار نظام مدیریت مدرسه محوری را فراهم می آورد شامل: نظریه فراشناختی, نظریه مدیریت مشارکتی, نظریه آموزش مجازی, نظریه سازمان یادگیرنده, نظریه مدیریت کیفیت جامع و نظریه توانمندسازی نیروی انسانی هستند.پژوهشگر با توجه به نتایج به دست آمده از تحقیق حاضر و تجربیات عملی مدل مفهومی را برای استقرار نظام مدیریت مدرسه محور در آموزش و پرورش کشور به مدیران نظام آموزشی پیشنهاد کرده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    جهانیان، رمضان. (1387). ابعاد و مولفه های نظام مدیریت مدرسه محوری و ارایه مدل مفهومی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 22(18-17)، 49-74. SID. https://sid.ir/paper/127405/fa

    Vancouver: کپی

    جهانیان رمضان. ابعاد و مولفه های نظام مدیریت مدرسه محوری و ارایه مدل مفهومی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1387؛22(18-17):49-74. Available from: https://sid.ir/paper/127405/fa

    IEEE: کپی

    رمضان جهانیان، “ابعاد و مولفه های نظام مدیریت مدرسه محوری و ارایه مدل مفهومی،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 22، no. 18-17، pp. 49–74، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127405/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button