مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,447
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

970
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه بین سلامت سازمانی با استقرار مدیریت مدرسه محوری

صفحات

 صفحه شروع 169 | صفحه پایان 194

چکیده

 هدف تحقیق حاضر, تعیین رابطه بین سلامت سازمانی با استقرار مدیریت مدرسه محوری مدارس متوسطه شهر شیراز بوده است. نوع تحقیق کاربردی و از حیث روش توصیفی از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری تحقیق مدیران متوسطه, شامل مدیران مدارس (دخترانه-پسرانه) و (دولتی-غیرانتفاعی) نواحی چهارگانه شهر شیراز که تعداد 310 نفر در سال تحصیلی 90-89 بوده اند, در نظر گرفته شده است. تعداد 175 نفر نمونه با استفاده از جدول مورگان با روش تصادفی طبقه ای انتخاب شده اند. ابزار جمع آوری اطلاعات, دو پرسشنامه شامل پرسشنامه سلامت سازمانی با 44 سوال و پرسشنامه مدیریت مدرسه محوری با 42 سوال است. پایایی پرسشنامه سلامت سازمانی از طریق آزمون آلفای کرونباخ در سطح 0.84 و پرسشنامه مدیریت مدرسه محوری در سطح 0.85 محاسبه شده است. اطلاعات حاصل با استفاده از روش های آماری توصیفی و استنباطی نظیر آزمون همبستگی پیرسون, آزمون پارامتری t)دو نمونه ای) و برای آزمون نرمال بودن داده ها از نمودار احتمال نرمال و آزمون نرمال بودن اندرسن- دارلینگ تجزیه و تحلیل شد, نتایج به دست آمده نشان داد: 1) بین تمامی ابعاد سلامت سازمانی (یگانگی نهادی, مراعات, ساخت دهی, حمایت منابع و نفوذ مدیر, روحیه و تاکید علمی) با استقرار مدیریت مدرسه محوری رابطه وجود دارد. 2) بین میزان سلامت سازمانی با استقرار مدیریت مدرسه محوری در مدارس متوسطه دولتی و غیرانتفاعی شهر شیراز, تفاوت معناداری وجود دارد 3) بین میزان سلامت سازمانی با استقرار مدیریت مدرسه محوری در مدارس متوسطه دخترانه و پسرانه شهر شیراز تفاوت معناداری وجود ندارد. 4) بین سلامت سازمانی (سطح نهادی, اداری و فنی) مدارس متوسطه شهر شیراز با استقرار مدیریت مدرسه محوری رابطه وجود دارد که این رابطه در سطح نهادی کم و در دو سطح اداری و فنی قوی می باشد. 5) بیشترین ارتباط با متغیر استقرار مدیریت مدرسه محوری را گویه ساخت دهی از سطح اداری سلامت سازمانی و کمترین ارتباط را میزان یگانگی نهادی از سطح نهادی سلامت سازمانی دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شایان جهرمی، شاپورامین، طاهری، عبدالمحمد، و مسعودی نژاد، فرحناز. (1390). رابطه بین سلامت سازمانی با استقرار مدیریت مدرسه محوری. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 2(4 (پیاپی 8))، 169-194. SID. https://sid.ir/paper/168770/fa

    Vancouver: کپی

    شایان جهرمی شاپورامین، طاهری عبدالمحمد، مسعودی نژاد فرحناز. رابطه بین سلامت سازمانی با استقرار مدیریت مدرسه محوری. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی[Internet]. 1390؛2(4 (پیاپی 8)):169-194. Available from: https://sid.ir/paper/168770/fa

    IEEE: کپی

    شاپورامین شایان جهرمی، عبدالمحمد طاهری، و فرحناز مسعودی نژاد، “رابطه بین سلامت سازمانی با استقرار مدیریت مدرسه محوری،” رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، vol. 2، no. 4 (پیاپی 8)، pp. 169–194، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/168770/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا