مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,274
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیلی از تجربه به کارگیری «یادگیری مشارکتی» در آموزش عالی

صفحات

 صفحه شروع 50 | صفحه پایان 65

چکیده

 پژوهش حاضر به بررسی و تحلیل تجربه ای از به کارگیری یادگیری مشارکتی در آموزش عالی ایران پرداخته است. به این منظور, مطالعه ای طولی به روش اقدام پژوهی در دو نیمسال تحصیلی در یکی از دانشگاه های کشور و در رشته علوم تربیتی صورت گرفته است. مشارکت کنندگان پژوهش را دانشجویان دوره کارشناسی رشته علوم تربیتی تشکیل داده اند. داده های این پژوهش, از طریق پرسشنامه بسته و باز پاسخ, مصاحبه فردی و گروهی, مشاهده مشارکتی از کلاس درس و یادداشت های خود شرح حال نویسی استاد جمع آوری شده است. داده های کمی با روش آمار توصیفی و داده های کیفی از طریق کدگذاری و مقوله بندی تحلیل شده اند. تلفیق تحلیل کمی و کیفی نشانگر وجود دو نوع مقوله «فرایند» و «برآیند» در تبیین تجربه مذکور بود. مقوله فرایند, خود شامل زیرمقوله های «گروه بندی», «روش کار», «تکالیف», «روابط و تعاملات», «احساس مسوولیت» و «جدی گرفتن فرایند یادگیری مشارکتی» بود. مقوله برآیند نیز خود شامل زیرمقوله های «مهارت ها» و «نگرش» بود. درنهایت, پیشنهاد هایی نیز برای بهبود عمل از تحلیل داده ها استخراج شد که بر اساس آن ها مدل بهبود یافته ای برای عمل در آینده حاصل شد که خود, مقدمه اجرای پژوهش دیگری را فراهم می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خاکباز، عظیمه سادات. (1396). تحلیلی از تجربه به کارگیری «یادگیری مشارکتی» در آموزش عالی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 14(27 (پیاپی 54) )، 50-65. SID. https://sid.ir/paper/127415/fa

    Vancouver: کپی

    خاکباز عظیمه سادات. تحلیلی از تجربه به کارگیری «یادگیری مشارکتی» در آموزش عالی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1396؛14(27 (پیاپی 54) ):50-65. Available from: https://sid.ir/paper/127415/fa

    IEEE: کپی

    عظیمه سادات خاکباز، “تحلیلی از تجربه به کارگیری «یادگیری مشارکتی» در آموزش عالی،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 14، no. 27 (پیاپی 54) ، pp. 50–65، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127415/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button