مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,421
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,325
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین اثر برنامه درسی پنهان بر انضباط دانش آموزان دورة ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 75 | صفحه پایان 94

چکیده

 هدف این پژوهش, بررسی چگونگی اثرگذاری برنامه درسی پنهان بر انضباط دانش آموزان دورة ابتدایی است. به این منظور از روش آمیخته یا ترکیبی در این پژوهش استفاده گردید که در بخش کمی, روش تحقیق مورداستفاده روش پیمایشی از نوع مقطعی و در بخش کیفی از روش بررسی موردی (پژوهش پدیدار شناختی از نوع تجربه زیست شده) استفاده شده است. جامعة آماری پژوهش کلیه 39 مدرسه ابتدایی پسرانه ناحیه 3 آموزش وپرورش شهر شیراز در سال تحصیلی 95-94 است. تعداد نمونه مورد پژوهش با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی 8 مدرسه و طول مدت مشاهده از ابتدا تا انتهای سال تحصیلی 95-94 بوده است. برای جمع آوری اطلاعات متناسب ابزارهای زیر استفاده شده است: 1-پرسشنامه انضباط محقق ساخته. 2-برگه های مشاهده سنج محقق ساخته با مقیاس درجه بندی لیکرت با روش واقعه نگاری. 3-مصاحبه با روش سؤالات استانداردشده و روش گفتگوهای غیررسمی. به منظور تجزیه وتحلیل اطلاعات در بخش کمی از همبستگی پیرسون و تجزیه وتحلیل رگرسیون چندگانه استفاده شده است. نتایج رگرسیون چندگانه بین برنامه درسی پنهان با انضباط دانش آموزان همبستگی چندگانه 527/0 را نشان می دهد که در سطح اطمینان 95درصد معنادار است. همچنین به منظور تجزیه وتحلیل اطلاعات در بخش کیفی از نظرات صاحب نظران برنامه درسی پنهان و روانشناسی پرورشی استفاده شد که نتایج نشان داد که در اکثر مدارس و کلاس های درس مورد مشاهده دانش آموزان تحت تأثیر آثار برنامه درسی پنهان قرار داشتند که این آثار به طور مستقیم و غیرمستقیم بر احساس تعلق به مدرسه آن ها تأثیر عمیق و پایداری می گذاشت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نوروزی چگینی، بهزاد، شیخی فینی، علی اکبر، زارعی، اقبال، و عصاره، علیرضا. (1397). تبیین اثر برنامه درسی پنهان بر انضباط دانش آموزان دورة ابتدایی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 15(32 (پیاپی 59) )، 75-94. SID. https://sid.ir/paper/127506/fa

    Vancouver: کپی

    نوروزی چگینی بهزاد، شیخی فینی علی اکبر، زارعی اقبال، عصاره علیرضا. تبیین اثر برنامه درسی پنهان بر انضباط دانش آموزان دورة ابتدایی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1397؛15(32 (پیاپی 59) ):75-94. Available from: https://sid.ir/paper/127506/fa

    IEEE: کپی

    بهزاد نوروزی چگینی، علی اکبر شیخی فینی، اقبال زارعی، و علیرضا عصاره، “تبیین اثر برنامه درسی پنهان بر انضباط دانش آموزان دورة ابتدایی،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 15، no. 32 (پیاپی 59) ، pp. 75–94، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127506/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button